خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی، بیان کرد: زمان صدور پروانه های ساختمانی از صد و شصت روز به صد و هفتاد روز افزایش یافته است.

کد خبر: 970620001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ شهریور ۹۷ - ۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی، بیان کرد: زمان صدور پروانه های ساختمانی از صد و شصت روز به صد و هفتاد روز افزایش یافته است.

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

خروج سازندگان از پروژه های  ساخت و ساز

 

دومین سلسه جلسه های تخصصی و آسیب شناسی نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا و کیفیت ساختمان برگزار گردید.
در این جلسه عبدالهی، عنوان داشت: خواسته و مطالباتمان و هدف از برگزاری انجمن و گردهمایی ها این بود که فرایند واگذاریها و خصوصی سازی می‌ تواند خیلی ساده ‌تر اتفاق بیافتد .
وی با اشاره به این که در نظام مهندسی هم چنین مشکلی وجود دارد، گفت: پروانه یک مهندس ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی امضا می ‌گردد؛ بنابراین اگر سازمان نظام مهندسی یک سازمان برون سپاری شده است در نتیجه متصدی این امر چه کسی است ؟ واین تصدی گری واقعا تعریفش چیست؟
عبدالهی ادامه داد: باید این فرایند کامل واگذار گردد تا پیچیدگی‌ های قانونی بوجود نیاید.
وی تصریح کرد: متأسفانه در فرایند اجرای اصل چهل و چهار دچار این بحران شده‌ ایم که موضوعی را واگذار می‌ کنیم و چون دچار پیچیدگی قانونی می‌ شود برای مردم مشکل ایجاد می گردد.
این مقام مسئول با تاکید بر این که انتظار ما آن است که قوانینی که ۱۰ سال پیش تنظیم شده بوده اصلاح گردد، مطرح کرد: باید این فرایند واگذاری بطور کامل انجام گردد.

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران افزود: فرایند هوشمند سازی بسیاری وجود دارد که بسیاری از کارها از دست انسانها بیرون کشیده شود و به ماشینها سپرده میشود و همین موضوع سبب سرعت بخشی میشود.
عبدالهی خاطر نشان ساخت: زمان صدور پروانه افزایش پیدا کرده و از صد و شصت روز به صد و هفتاد روز رسیده بنابراین این صد و هفتاد روز در واقع یک خواب سرمایه است برای فردی که در این بازار خراب و در این شرایط بحران اقتصادی جهاد می ‌کند و اشتغال ایجاد می ‌کند .
عبدالهی یاد آور شد: وقتی این زمان ‌ها افزایش پیدا می‌ کند به اقتصاد و مردم لطمه وارد می گردد.
وی با اشاره به این که در مدت زمان افزایش صدور پروانه صد و بیست روز یا صد و سی روز قیمت مصالح ساختمانی افزایش می یابد، مطرح کرد: بطور مثال امروز قرارداد ساخت خود را امضا میکنند سپس فردای آن روز میلگرد سی درصد افزایش قیمت پیدا میکند بنابراین دچار بحران می‌ شوند .
عبدالهی، علت خروج سرمایه های سازندگان از پروژه های ساخت وساز را افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمان و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی ذکر کرد و افزود: بهمین علت سازنده‌ها دارند پولشان را از این عرصه خارج می‌ کنند و طولانی کردن فرایند شهرسازی که دلیلش را قانون و پیچیدگی‌ ها قانون می ‌دانم و این که واگذاری‌ ها بطور کامل به دفاتر انجام نمی‌ شود سبب ایجاد مشکل برای مردم می‌ شود.
عبدالهی تاکید کرد: تمام فرایند ها از تشکیل پرونده تا چاپ پروانه ‌ها و چاپ گواهی نامه‌ها در اختیار ما است و آن را انجام می ‌دهیم.
عبدالهی با عنوان این که واگذاری صدور پروانه ساخت و ارائه گواهی نامه بصورت کامل به ما انجام نشده است، افزود: افزایش تاییدها زمینه ساز افزایش مدت زمان انتظار میشود.
منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۹۷
1175 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0