انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است ریاست انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌ های فولادی استان تهران بیان کرد:

انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است

به گفته ریاست انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد در این سازمان شده است.

کد خبر: 970614011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۶:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،به گفته ریاست انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد در این سازمان شده است.

انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است

انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است

انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است/ مهندسان ناظر جوانان بی‌ تجربه‌اند

سعید زارع حقیقی، در مورد وجود فساد سیستماتیک در سازمان نظام مهندسی، عنوان داشت : در هرجایی ممکن است فسادی رخ دهد ولی این به معنی حذف کل صورت مسئله یعنی نظام مهندسی نیست. نظام مهندسی یک NGO است که باید حمایت گردد و اگر به قوانین عمل کند مشکلاتش حل خواهد شد.
زارع، در واکنش به این نظر که نظام مهندسی در غالب یک نهاد ناظر، خود به فساد دامن می‌ زند، گفت: در زمین لرزه های اخیر با ریشتری که در گذشته سبب نابودی کل شهر می‌ شد، ساختمان‌ ها تا حدی سالم می ‌مانند این یعنی مهندس کارش را انجام داده اما نه بصورت کامل و تمام‌شده.
وی تصریح کرد: من وقتی بعنوان یک متقاضی به نظام مهندسی مراجعه می‌ کنم می ‌بینم که آن‌ ها خیلی کار عقب افتاده دارند و باید اقدامات خیلی زیادی انجام دهند برای مثال می ‌توانند بازرسی ‌ها را افزایش دهند. سرمایه انباشت ‍شده شده در نظام مهندسی موجب شده که همه به این سازمان نگاه اقتصادی بجای نگاه تخصصی داشته باشند و در عین حال سبب فساد شده است. این سرمایه ‌ها نباید ساکن بماند بلکه باید در مسیر کار تخصصی و مهندسی هزینه گردد.

انباشت سرمایه در نظام مهندسی سبب فساد شده است

وی با اشاره به پدید ساختمان ‌های نوساز فرسوده، افزود: ما در حال حاضر فرسوده سازی می‌ کنیم. ما قوانین داریم ولی نظارتمان ضعیف است. برای همین هیئت مدیره نظام مهندسی نقش خیلی مهمی دارد. اگر در هر جایی نظارت وجود نداشته باشد و مطالبه ‌گری نباشد هیچ اقدامی به نتیجه نمی‌ رسد.
به گفته رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، اغلب کادر سازمان نظام مهندسی را افراد جوانی تشکیل می ‌دهند که تجربه کار ندارند و تحت آموزش هستند. این در حالیست که باید علاوه بر مباحث تئوری، کار تجربی و میدانی هم یاد بگیرند. خیلی از این مهندسان جوان از نزدیک کارخانه صنعتی ندیده‌اند واین جاست که نقش کار تجربی اهمیت بالا پیدا می ‌کند.
منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
1148 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0