نظارت دقیق جایگزین امضای طلایی گردد ریاست شورای شهر تهران

نظارت دقیق جایگزین امضای طلایی گردد

ریاست شورای شهر تهران با عنوان این که در حال حاضر میزان کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات سازمان امر ساده‌انگارانه نیست، بیان کرد: باید دید علت عدم حضور این جامعه فعال در امر سرنوشت‌ ساز انتخابات ناشی از چه دغدغه‌ هایی است؛ چرا که در حال حاضر درصد مشارکت نظام پزشکی به‌ رغم تعداد اندک اعضا بیش تر از مشارکت نظام ‌مهندسی است.

کد خبر: 970614010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۶:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای شهر تهران با عنوان این که در حال حاضر میزان کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات سازمان امر ساده‌انگارانه نیست، بیان کرد: باید دید علت عدم حضور این جامعه فعال در امر سرنوشت‌ ساز انتخابات ناشی از چه دغدغه‌ هایی است؛ چرا که در حال حاضر درصد مشارکت نظام پزشکی به‌ رغم تعداد اندک اعضا بیش تر از مشارکت نظام ‌مهندسی است.

نظارت دقیق جایگزین امضای طلایی گردد

نظارت دقیق جایگزین امضای طلایی گردد

نظارت دقیق جایگزین امضای  طلایی گردد

محسن هاشمی رفسنجانی با عنوان مطلب فوق افزود: برای هیچ‌ کس قابل‌ پذیرش نیست که مشارکت یک جامعه صد و بیست هزار نفری حدود هشت هزار نفر و کم تر از ده درصد باشد؛ بنابراین باید درصد مشارکت این اعضا ارتقا پیدا کند.
هاشمی با تاکید بر این که تمام متصدیان نظام مهندسی تا زمان انتخابات برای جذب مشارکت مهندسان فعالیت ‌های جدی داشته باشند. ادامه داد: البته این جذب مشارکت باید به‌ گونه‌ای باشد که خود مهندسان ایمان واقعی به حضور و مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مهندسان به ‌واسطه وجود دغدغه‌ها و چالش ‌های متعدد در نظام ‌مهندسی راغب به حضور در انتخابات نیستند؛ و متأسفانه در طی سال‌ های اخیر این موارد به‌ صورت کامل و جامع آسیب‌ شناسی نشده است.
هاشمی با عنوان این که چالش ‌های موجود در نظام ‌مهندسی را می‌ توان به هشت بخش تقسیم کرد، تاکید کرد: از این هشت بخش چهار مورد شامل درگیر شدن نظام‌ مهندسی در فرایند بوروکراسی صدور پروانه و نظارت و افزوده شدن گلوگاه ‌های رانت خیز و اعتراض برانگیز در نظام ‌مهندسی به فعالیت ‌های شهرداری، عدم فرایند کارآمد شفاف و قاطع رسیدگی به شکایات و تخلفات در نظام‌ مهندسی، بی ‌تفاوتی مجموعه نظام‌ مهندسی به تخلفات صورت گرفته درگذشته در پروژه‌ های بزرگ و کوچک شهر تهران، احساس بی‌ عدالتی و باند بازی در میان اعضای عادی نظام‌ مهندسی جز موارد اساسی است که این موارد باید هر چه سریع‌ تر حل‌ و فصل گردد.
رئیس شورای شهر تهران در مورد موارد دیگر نیز تصریح کرد: انجام نشدن وظایف و فعالیت ‌های اصلی یک تشکل مستقل و مردم‌ نهاد مثل نظام‌ مهندسی، انباشت پول و سرمایه در این سازمان که به‌ صورت طبیعی منبع تخلف و رانت می ‌شود، پیوند خوردن با جریانات سیاسی و کاهش وجه تخصصی و غیر سیاسی نظام‌ مهندسی در دهه گذشته ازجمله مشکلاتی است که بر نظام ‌مهندسی کشور غالب شده است.


وی با عنوان این که باید سازمان نظام‌مهندسی به جایگاه بالاتری برسد، عنوان کرد: اختیار و قدرتی که به نظام ‌مهندسی داده‌شده بود می‌ توانست سبب ایجاد تحولی مثبت در صنعت ساختمان و دانش فنی کشور گردد؛ ولی متاسفانه از این قدرت به نحو مطلوب استفاده نشد.
هاشمی اظهار داشت: طبق همین اصل تمامی منتخبان باید به شعارهای انتخاباتی خود عمل کرده و لازمه احیای جایگاه واقعی نظام‌مهندسی در جامعه و میان اعضای خود نیز بازگشت به جایگاه مدنی و پرهیز از پیوند زدن خود با بوروکراسی اداری است؛ در حالی‌ که ماهیت مدنی این سازمان همین امر است.
وی در پایان افزود: نظام ‌مهندسی به جای تصدی‌ گری و ایجاد امضای طلایی، جنبه ‌های نظارتی و رسیدگی به شکایات شهروندان را در خود تقویت کند.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
1331 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0