لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی معاونت سازمان ملی استاندارد بیان داشت؛

لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی

معاونت سازمان ملی استاندارد بر لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی تاکید کرد.

کد خبر: 970614003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۱۲:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت سازمان ملی استاندارد بر لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی تاکید کرد.

لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی

لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی

لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها  توسط نظام‌ مهندسی

وحید مرندی مقدم شامگاه ۳ شنبه در شورای استاندارد لرستان در اظهاراتی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی، گفت: همه دستگاه ها در این قانون نقش دارند و در این راستا طبق تبصره سه ماده ۳ این قانون کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند تمام فعالیتهای خود را در چارچوب استاندارد ملی تعریف و اجرا کنند و سازمان ملی استاندارد نیز بر آن ها نظارت کند.
مرندی با عنوان این که کلیه ظرفیتهای کشور باید در خدمت توسعه نظام استاندارد سازی قرار گیرند، ادامه داد: در این راستا سازمان ملی استاندارد یک هماهنگ کننده خواهد بود.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که همه باید در تقویت و توسعه این نظام مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: برای استاندارد سازی آسانسورها در سال نود و پنج یک کار میدانی را در سطح دستگاه های دولتی انجام دادیم.
معاون سازمان ملی استاندارد با عنوان این که از مجموع ۲ هزار و هفتصد و سی آسانسور دستگاه های اجرایی متعدد که مورد ارزیابی قرار گرفتند حدود ۹۷.۳ درصد آن ها غیر استاندارد بودند، افزود: در حال حاضر بحث استاندارد سازی آسانسورها در شهرهای بزرگ با همکاری شهرداریها در حال انجام است.
معاون سازمان ملی استاندارد،  با عنوان این که گواهینامه این آسانسورها بصورت الکترونیکی است، افزود: عدم استاندارد سازی آسانسورها در شهرها و استانهای کوچک وجود دارد که این مشکل با همکاری شهرداریها در حال رفع است.
مرندی مقدم، خاطر نشان کرد: مشکل اساسی ما در این زمینه این بوده که گواهینامه های ما در این زمینه ۱ ساله است و پس از ۱ سال دوباره باید آسانسورها معاینه گردند.

لزوم تقویت نظارت بر محاسبات و اجرای آسانسورها توسط نظام‌ مهندسی

وی یاد آور شد: شرکتهای بازرسی سازمان استاندارد باید یک سری آزمونها را برای آسانسورها انجام دهند.
وی با اشاره به این که در این راستا ما نامه ای را برای وزیر راه و شهرسازی ارسال کردیم تا هزینه های بازرسی از آسانسورها را پرداخت کنند، بیان داشت: در کل کشور دویست و نود و هفت شرکت بازرسی آسانسور فعالیت دارند.
معاون سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که برای افزایش شرکتهای بازرسی مشکلی نداریم، افزود: سازمان نظام مهندسی باید در ساختمانهای جدید بر روند محاسبه و اجرای آسانسور ها نظارت لازم را داشته باشند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
767 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0