توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و سازها با تغییر تعرفه عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران

توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و سازها با تغییر تعرفه

عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بیان کرد: با تغییر تعرفه انشعاب خانگی به کارگاهی استفاده از اب شرب در ساخت و سازها توجیه می گردد.

کد خبر: 970613011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷ - ۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بیان کرد: با تغییر تعرفه انشعاب خانگی به کارگاهی استفاده از اب شرب در ساخت و سازها توجیه می گردد.

توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و سازها با تغییر تعرفه

توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و سازها با تغییر تعرفه

توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و  سازها با تغییر تعرفه

مهدی روانشادنیا عنوان داشت: قانونی برای منع استفاده از اب شرب در ساخت و ساز وجود ندارد .
روانشادنیا تصریح کرد: در کشور استاندارد ساختمان سبز وجود دارد مانند استفاده و جمع اوری اب باران در مخازن و … ولی ضوابط شهرسازی و شهرداری مانع استفاده از اب خاکستری می گردد .
عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، خاطر نشان ساخت: در اکثر کشورها از آب غیرشرب استفاده می گردد ولی در کشور، شهرداری برای جمع آوری آب مجوز ساخت استخر را نمیدهد و مخالفتهای زیادی در این رابطه صورت میگیرد و در آخر سازنده ترجیح میدهد از اب شرب استفاده کند.
روانشادنیا تصریح کرد: اگر مهندسی برای ساخت و ساز اقدام به استفاده از فناوریهای جدید در بحث نگه داری از آب برای ساخت و ساز کند بشدت مورد انتقاد قرار میگیرد.
وی خاطر نشان ساخت: در اکثر کشورها بازیافت آب صورت میگیرد ولی در ایران هیچ ضوابط و الزامی برای این کار وجود ندارد .

توجیه استفاده از آب شرب در ساخت و سازها با تغییر تعرفه

روانشادنیا ادامه داد: از زنجیره تامین مصالح ساختمانی تا بتن ریزی و تکمیل ساخت و ساز میتوان از آب مجازی استفاده کرد ولی چون منع قانونی ندارد سازندگان ترجیح میدهند از اب شرب برای ساخت و ساز استفاده کنند.
روانشادنیا اظهار داشت: وزارت نیرو متولی آب است باید بیش تر به فکر روش های کاهنده مصرف اب شرب باشد ولی وزارت نیرو تنها بدنبال افزایش هزینه است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۷
836 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0