قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

*قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی*

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی همزمان با هفدهم مرداد با حضور در تحریریه روزنامه های بومی استان، به آنها خداقوت گفت

کد خبر: 970518009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ مرداد ۹۷ - ۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی همزمان با هفدهم مرداد با حضور در تحریریه روزنامه های بومی استان، به آنها خداقوت گفت

قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی

قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی

*قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر  افکار عمومی*

ریاست سازمان استان خراسان شمالی، در دیدار با سردبیر روزنامه های استانی خراسان با اشاره به قدم های مؤثر رسانه ها برای روشن کردن افکار عمومی، بیان کرد: رسانه ها در این مسیر با نقد ها و انعکاس مسائل و مشکلات را منتشر میکنند و در عین حال ارتباطی نیز بین مردم و نهادها ایجاد میکنند.
رمضانی با عنوان اینکه رسانه ها موتور محرکه آگاه سازی مردم و مطرح کردن مطالبات جامعه هستند، گفت: رسانه ها مسئولان را نسبت به وظایف خود آگاه و متمرکز میکنند و مسئولان نیز از این ظرفیت برای رطلاع رسانی استفاده میکنند.
وی، ارتباطات شکل گرفته سازمان نظام مهندسی از گذشته با روزنامه خراسان را در آگاه سازی مردم از وظایف و نقش مهندسان مهم ارزیابی میکند.
*نقش مؤثر رسانه ها در ارتقا کیفیت ساختمان*
رمضانی در دیدار روز خبرنگار خود با حضور در تحریریه پایگاه خبری اترک و کانال بجنورد زیبا با عنوان اینکه در شرایط فعلی رسانه ها میتوانند در ارتقا کیفیت ساختمانها نقش داشته باشند، افزود: شرایط اقتصادی منجر به کمرنگ شدن رابطه مردم با صنعت ساختمان و مهندسان شده است، از این جهت مردم باید بدانند همان قدر که هزینه ساختمان بیش تر شده است باید بیش تر به کیفیت ساخت توجه گردد تا عمر مفید ساختمانها و بهره وری افزایش پیدا کند.
وی با عنوان اینکه مطبوعات توانایی تعدیل فراز و فرودهای جامعه را دارند، تصریح کرد: ساختمان کالایی سرمایه ای است، ماندگاری شرایط فعلی ساختمان سبب سود بردن دلالان می گردد و بهره برداران از آن بی نصیب میمانند و متضرر میشوند، بنابراین رسانه ها میتوانند کمک کنند مراقبت از کیفیت ساختمان بیش تر گردد.
وی با گرامیداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار، عنوان داشت: خبرنگاری حرفه ای است که با آگاهیها، رشد و توسعه و بالندگیهای مردم ارتباط دارد، اگر چه این حوزه کاری برای بیشتر مردم ناشناخته است.
این مقام مسئول با اشاره به جایگاه مهم خبرنگاری در گرداوری و استراتژی راهبردها، شفاف سازی و آگاه سازی مردم، گفت: خبرنگاران در ارتباط میان مردم و مسئولان و کیفیت زندگی اجتماعی نقش موثری دارند.
رمضانی با عنوان اینکه مردم از نقش مهم رسانه ها در ایجاد نشاط اجتماعی و وظایف خطیر آنها مطلع نیستند، گفت: ورود به کار رسانه و مطبوعات مستلزم عشق و علاقه به این حرفه است زیرا کسانیکه در کشور وارد این حرفه میشوند از دیگر مسائل زندگی خود عقب میمانند.

قدم های مؤثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی

رمضانی با عنوان اینکه خبرنگاران عضوی از جامعه فنی و مهندسی هستند، خاطر نشان ساخت: نگاه خبرنگاران به حوزه مهندسی نگاه مؤثر و اثر بخش است این نگاه از طرفی نقطه قوت برای جامعه مهندسی و از طرف دیگر نقطه قوت برای عموم جامعه است.
این مسئول با اشاره به رسانه هایی که دانش کم تری نسبت به جایگاه مهندسی و ساختمان دارند، تصریح کرد: این رسانه توانایی ورود تخصصی به حوزه مهندسی را دارد که این امر با ارتباط مستمر این رسانه و سازمان نظام مهندسی محقق می گردد.
رمضانی، رسانه را ابزاری برای بیان دغدغه های مردم و سیاستهای راهبردی دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی امیدوار است بتواند به پرسش هایی که در رسانه ها در این حوزه عنوان می گردد پاسخ مناسبی بدهد.
*افزایش آگاهی مردم سبب افزایش مطالبه گری مردم و این امر نیز سبب افزایش فعالیت مهندسان می گردد*
ریاست سازمان استان، در دفتر تحریریه روزنامه اتفاقیه نیز حضور پیدا کرد و ضمن خدا قوت به خبرنگاران و جامعه ی استان بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، بیان داشت: این روزنامه کمک بزرگی به فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز کرده است.
رمضانی با عنوان اینکه افزایش این همکاری منجر به انتشار اطلاعات بیش تر مهندسان در صنعت ساختمان می گردد، گفت: افزایش آگاهی مردم سبب افزایش مطالبه گری مردم و این امر نیز سبب افزایش فعالیت مهندسان می گردد.
وی در این دیدار به پرسش های خبرنگاران این تحریریه پاسخ داد.
رمضانی ادامه داد: نوسانات در حوزه بازار منجر به تغییراتی در ساخت و ساز و تهیه نقشه شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان اینکه ساختمان از ضروریات زندگی مردم است، تصریح کرد: گران شدن هزینه ساختمان باید سبب ارتقا اهمیت مهندسی و نفوذ نگاه مهندسی گردد.
رمضانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر استفاده از مصالح دسته دوم به خاطر قیمت مناسب در ساخت و ساز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی را از دغدغه های نظام مهندسی ساختمان دانست که در اولویت برنامه های سازمان قرار گرفته است و گفت: ورود حاکمیت و دستگاههای مرتبط به تولید و مصرف مصالح نامرغوب در استان از ضروریات است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مرداد ۹۷
881 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0