غیر فعال بودن یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه

غیر فعال بودن یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه

ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه بیان کرد: نه معدن سنگ تزیینی معادل یک سوم معادن سنگ تزیینی استان غیرفعال است.

کد خبر: 970517003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه بیان کرد: نه معدن سنگ تزیینی معادل یک سوم معادن سنگ تزیینی استان غیرفعال است.

غیر فعال بودن یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه

غیر فعال بودن یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه

یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه  غیر فعال است

محمد عابد خالدی، عنوان داشت: بیست و نه معدن سنگ تزیینی در استان وجود دارد که دوم سوم معادل بیست مورد آن فعال هستند.
خالدی با اشاره به این که سی واحد سنگبری در استان وجود دارد، ادامه داد: معادن و واحد‌های سنگبری استان در مجموع دویست و هشتاد نفر اشتغال زایی دارند.
وی با اشاره به علل خروج سنگ‌ های خام تزیینی از استان و فراوری آن در خارج از استان، تصریح کرد: تکنولوژی مورد نیاز برای فراوری و دسترسی به بازار اصلی در استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: استان‌ هایی هم چون اصفهان، تهران و قم چون دارای تعداد معادن بیش تری هستند و واحد‌های سنگبری و فراوری آن ها مجهز تر و مدرن ‌تر است در این زمینه بهتر از استان کرمانشاه عمل می‌ کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه اظهار داشت: متناسب با معادن موجود در استان حداقل چند واحد‌ سنگبری به روز گردند زیرا استان کرمانشاه به علت مرزی بودن به بازارهای خارجی نیز دسترسی راحت ‌تری دارد و امکان صادرات بیش تر است.

غیر فعال بودن یک سوم معادن سنگ تزیینی در استان کرمانشاه

خالدی مطرح کرد: در اینصورت می ‌توان با استان ‌های دیگر در این زمینه رقابت کرد و با تکنولوژی مورد استفاده سنگ را به جنس مورد نیاز بازار تبدیل کرد و هرچند ارزش افزوده بالایی دارد، ولی باید بیش تر روی صادرات تمرکز کرد زیرا صادرات به خارج از استان و کشور صرفه اقتصادی بیش تری دارد.
وی با عنوان این که واحدهای فراوری سنگ در استان قبل از آغاز کار تسهیلاتی دریافت کرده‌اند ولی در خال حاضر تجهیزات به‌روزی ندارند، خاطر نشان کرد: برای نوسازی و تجهیز واحدها تسهیلاتی پرداخت می‌ گردد ولی مشکلات خاصی هم چون وثیقه، سود و بازپرداخت نیز در این راستا وجود دارد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۷
1608 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0