مزیت بالقوه معدن برای مقاومتر شدن

سی و هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن هستند

کد خبر: 970515002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: در حال حاضر سی و هفت هزار نفر در کل کشور عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند.

سی و هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن هستند

سی و هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن هستند

سی و هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن هستند

نادعلی اسماعیلی عصر یک شنبه در دیدار با استاندار ایلام، گفت: نظام مهندسی معدن کشور دارای آیین نامه و قانون خاص خود است و در راستای فعالیتهای معدنی در کشور قدم بر میدارد.
اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر سی و هفت هزار نفر شامل مهندسان معدن، زمین شناس و … عضو نظام مهندسی معدن کشور هستند.
وی افزود: از این تعداد ده هزار نفر تعیین صلاحیت شده اند و دارای پروانه اشتغال هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن یادآور شد: یکی از مهم ترین اقدامات نظام مهندسی کشور ارزیابی امنیت معادن است که برای این مهم استفاده از مسئول فنی در همه معادن الزامی است، معادنی که در کشور دارای مسئول فنی نیستند، در صورت بروز هرگونه حوادث مسئولیت بعهده بهره بردار است.
اسماعیلی اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای معدنی کشور و استان ایلام میتواند منجر رونق تولید و اشتغال در کشور گردد.
وی با عنوان این که فرآوری مواد معدنی یکی از نیازهای اساسی در فعالیتهای این بخش است، ادامه داد: واحدهای فرآوری مواد معدنی باید در سطح کشور توسعه یابد.
رئیس خانه معدن ایران هم در این دیدار افزود: معادن از ظرفیتهای مهم اقتصادی کشور بشمار میرود و ارز افزوده ایجاد شده در این بخش میتواند در شرابط فعلی کشور کمک کننده باشد.

سی و هفت هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن هستند

محمدرضا بهرامن گفت: امروز اقتصاد کشور شرایط ویژه و حساس است ولی امیدواریم با رفع مشکلات حوزه تولید و کسب و کار رونق مجدد بگیرد.
بهرامن اظهار داشت: یکی از مهم ترین حوزه های مرتبط با معادن کشور، بحثهای محیط زیست و منابع طبیعی است که به طور قطع معادن در راستای حفظ محیط زیست و منابع مطبیعی قدم بر میدارند.
وی خاطر نشان کرد: معدن بهیچ وجه مخرب محیط زیست تلقی نمیشوند و اگر هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد با تعامل و همکاری قابل حل است.
رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: مواد معدنی نظیر مس، سنگ آهن، سرب و روی، انواع سنگهای تزئینی و … از مزیتها و جاذبه های لازم برای سرمایه گذاری برخوردار هستند و در عین حال تقاضای موثر جهانی و بازدهی مطلوب را بهمراه دارند.
حدود ۵ هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که نود و هشت درصد آن ها در اختیار بخش خصوصی است.
ایران از نظر ذخائر معدنی جزو ده کشور برتر دنیاست و در زمینه سنگ ساختمان نیز جزو ۳ کشور نخست جهان محسوب می گردد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۷
1000 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0