افزایش امضا فروشی در بخش مسکن عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

افزایش امضا فروشی در بخش مسکن/ کاهش کیفیت ساخت ‌و ساز

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با رقابتی کردن تعرفه‌های خدمات مهندسی، میزان امضا فروشی افزایش یافته است.

کد خبر: 970513003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مرداد ۹۷ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با رقابتی کردن تعرفه‌های خدمات مهندسی، میزان امضا فروشی افزایش یافته است.

افزایش امضا فروشی در بخش مسکن

افزایش امضا فروشی در بخش مسکن

افزایش آمار امضا‌ فروشی طی چند  ماه گذشته/ کیفیت ساخت و سازها کاهش یافت

بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، از افزایش امضا فروشی در بخش ساخت و ساز خبر داد و افزود: متأسفانه رقابتی کردن تعرفه ‌های خدمات مهندسی آسیب خیلی زیادی به حوزه نظام مهندسی وارد کرده است.
خطیبی تصریح کرد: در چند ماه گذشته حق‌الزحمه مهندسان ناظر ضایع شده و همین موضوع ضربه مالی خیلی شدیدی به مهندسان وارد کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر معیشت بسیاری از مهندسان ناظر در خطر است و همین موضوع سبب کاهش کیفیت ساخت و ساز و همچنین سوء‌استفاده‌های مالی از طرف برخی از مهندسان شده است.
خطیبی عنوان داشت: میزان آمار امضا فروشی قبل از سال نود و دو کاهش یافته بود، اما با ابلاغ مصوبه اخیر وزیر راه و شهرسازی در چند ماه گذشته میزان امضا فروشی افزایش چشمگیری پیدا کرد.
خطیبی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز و مسکن کاملا راکد است و این ابلاغیه اخیر آخوندی مبنی بر رقابتی کردن حق‌الزحمه مهندسان سبب از بین رفتن ساخت و ساز در کشور شده است.

افزایش امضا فروشی در بخش مسکن

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی خلطر نشان کرد: انتخاب مهندس ناظر توسط مالک ساختمان سبب افزایش رانت‌خواری و هم چنین افت کیفیت ساخت و ساز می گردد.
وی یاد آور شد: با افزایش نرخ تورم تعرفه‌های تمام بخش‌ ها افزایش یافته است ولی متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی نه تنها رشد پیدا نکرده بلکه با رقابتی شدن آن مشکلات این بخش بیش تر شده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۷
808 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0