رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان رئیس دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم

رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قم

حسن صبوری  افزود: در حالی‌ که مرحله ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات به پایان رسیده بررسی مدارک واجدین شرایط، وفق برنامه زمانبندی قانونی و طبق نظامنامه ابلاغی انتخابات از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توسط هیات اجرائی منتخب در حال انجام است.

کد خبر: 970511002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ مرداد ۹۷ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن صبوری  افزود: در حالی‌ که مرحله ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات به پایان رسیده بررسی مدارک واجدین شرایط، وفق برنامه زمانبندی قانونی و طبق نظامنامه ابلاغی انتخابات از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توسط هیات اجرائی منتخب در حال انجام است.

رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان

رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان

رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره  انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قم

وی از تمدید مهلت ثبت نام از داوطلبین واجد شرایط بمدت ۵ روز در جهت حضور سلایق متفاوت و رقابتی پرشورتر در انتخابات بنا به پیشنهاد هیات اجرائی و تأیید دستگاه نظارت استان خبر داد و گفت: بیست و شش نفر از اعضای واجد شرایط سازمان نظام‌مهندسی استان قم در هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره جهت انتخاب نه نفر در هفت رشته مهندسی ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد کاندیداها در این دوره نسبت به دوره قبل در حدود پنجاه درصد کاهش یافته است.
رئیس دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به علل کاهش چشمگیر تعداد کاندیداهای این دوره اشاره و افزود: در دوره قبل اعضای سازمان با دارا بودن پروانه اشتغال پایه ۲ مجاز به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات بودند و این در حالیست که در این دوره طبق مفاد پنجاه و هشت و پنجاه و نه آئین نامه اصلاحی مصوب سال نود و چهار هیات محترم وزیران علاوه بر این که شرط دارا بودن پروانه اشتغال به کار پایه یک برای داوطلبین گذاشته شده، شرط داشتن حداقل ۲ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای از تاریخ اخذ پایه یک آنها نیز لحاظ شده است.
هم چنین به در نظر گرفته شدن موضوع رفع تعارض منافع در جریان برگزاری این انتخابات اشاره و عنوان کرد: این مهم در راستای ایجاد رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف اعضای هیئت مدیره بدنبال تصدی همزمان دستگاه‌ های اجرایی و نظارتی مرتبط اعمال شده است؛ اجرایی شدن این شرط و عدم اجازه ورود کارکنان چهارده دستگاه اجرایی و نظارتی موجود در نظام نامه انتخاباتی تأثیر قابل توجهی بر کاهش تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات داشته است.
وی، تصمیمات مذکور وزارت راه و شهرسازی را بسیار بجا و منطقی دانست و تصریح کرد: بواسطة اعمال موضوع رفع تعارض منافع نه تنها رقابتی سالم در میان کاندیداهای انتخابات ایجاد خواهد شد بلکه از ایجاد اختلال در انجام وظایف منتخبین نیز جلوگیری بعمل خواهد آمد.
صبوری هم چنین شرط ارتقای پایه برای کاندیداتوری هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را نیز شرطی مؤثر دانست و اظهار داشت: با لحاظ شدن این شرط افرادی با تجربه و سابقه بیش تر سکاندار مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ شوند و به این ترتیب شاهد ارتقای کیفیت عملکرد هیئت مدیره سازمان ‌ها خواهیم بود و بعبارتی بدنه سازمان‌ های نظام مهندسی از این تصمیمات منتفع خواهد شد.

رقابت سالم میان کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان

وی عنوان داشت: اسامی کاندیداتورهای این انتخابات بعد از دریافت لیست ثبت نام کنندگان واجد شرایط اولیه از هیات اجرائی انتخابات برای انجام استعلام و تأیید صلاحیت آن ها به دستگاه‌ های ذی ‌ربط فرستاده شده است.
رئیس دستگاه نظارت هشتمین دور انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم
گفت: این دستگاه ‌ها موظفند تا پایان مرداد ماه جاری بررسی ‌های لازم را در این زمینه انجام داده و پاسخ استعلامات خود را در این زمینه اعلام کنند.
وی هم چنین انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی را مهم ‌ترین عرصه تصمیم‌ گیری جمعی مهندسان عضو سازمان دانست و بیان کرد: انتظار می‌ررود اعضای سازمان با حضور حداکثری در این انتخابات در تعیین سرنوشت سازمان در شرایط خاص موجود مشارکت کنند.
صبوری خاطر نشان کرد: با توجه به شرط معتبر بودن کارت عضویت اعضای سازمان برای شرکت در انتخابات انتظار می ‌رود، اعضای محترم قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات به سازمان نظام مهندسی مراجعه و تکلیف اعتبار کارت عضویت خود را مشخص کنند.
وی یاد آور شد: تعداد حوزه‌های رأی گیری و هم چنین تاریخ اخذ رأی با پیشنهاد هیات اجرائی و موافقت دستگاه نظارت، ۲ حوزه در دو منطقه شهری قم و در روز پنج شنبه دوازدهم مهرماه سال جاری پیش بینی شده است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۷
1488 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0