گرداوری گزارشی از اختلافات وزارت راه و سازمان نظام مهندسی شهرام کوسه غراوی

ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها

شهرام کوسه غراوی، با عنوان این که مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها در کمیته نظام مهندسی عنوان گردیده است، بیان کرد: ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها است.

کد خبر: 970506007 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مرداد ۹۷ - ۹:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهرام کوسه غراوی، با عنوان این که مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها در کمیته نظام مهندسی عنوان گردیده است، بیان کرد: ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها است.

ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها

ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها

ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان  ناظر در پروژه ها

وی، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر تمایل سازمان نظام مهندسی به مقیم شدن مهندسان در پروژه ها، ادامه داد: مقیم بودن مهندسان ناظر در پروژه ها برای  ارتقا میزان اشتغال و درآمد آن ها  است.
وی با عنوان این که مقیم بودن مهندسان ناظر میتواند تا حدودی به ارتقا کیفیت ساختمان منجر گردد، گفت: باید بدانیم که مقیم بودن در مورد همه مهندسان صدق نمیکند زیرا با ماندگاری شبانه روزی مهندسان کیفیت یک سازه افزایش نمی یابد و این مهم به عوامل دیگری هم بستگی دارد.
ضرورت حق الزحمه بیش تر برای مهندسان ناظر مقیم  نسبت به سایر مهندسان
نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که باید مبلغ ریالی حق الزحمه مهندسان ناظر مقیم بیش از سایر مهندسان باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم با ساز و کاری دستمزد مهندسان ناظر مقیم را افزایش دهیم شاید به بهبود شرایط ساخت و سازها منجر گردد.
کوسه غراوی با عنوان این که مهندسان ناظر بعنوان کنترل کننده کار هستند، اظهار داشت: در مورد این که مهندسان ناظر بصورت مقیم در پروژه ها حضور داشته باشند باید سازوکارها شفاف سازی گردد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر این که انتفاع کافی کافرما و ناظر باید مدنظر باشد، تصریح کرد: این که موضوعی در مورد مقیم بودن ناظر مطرح گردد ولی سازوکار آن دیده نشود طرحی مجبور به شکست خواهد بود.
بررسی تهدیدها و فرصتهای مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه پیش از عملیاتی شدن آن لازم است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با عنوان این که بررسی تهدیدها و فرصتهای مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه پیش از عملیاتی شدن آن لازم است، خاطر نشان کرد:  پیش بینی نادرست آینده این تصمیم عدم موفقیت آن را به دنبال دارد.

ساز و کار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هر چند نظارت بر روند ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی در این حوزه نباید از نقش کاربری مصالح با کیفیت غافل شد.
وی افزود: موضوع مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها در شورای مرکزی نظام مهندسی عنوان نشده و این موضوع از طرف کمیته ای در نظام مهندسی پیگیری می گردد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مرداد ۹۷
807 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0