سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي آموزش مهارت در قزوين مديرکل آموزش فني و حرفه اي قزوين

سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي آموزش مهارت در قزوين برگزار شد

مديرکل آموزش فني و حرفه اي قزوين گفت: طي چهار ماهه امسال 382 هزار نفر ساعت آموزش هاي مهارتي توسط اين اداره کل به متقاضيان در استان ارايه شد.

کد خبر: 970431001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،منصور جليلوند روز يکشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه که به مناسبت گراميداشت هفته ملي مهارت،کارآموزي و آموزش هاي فني و حرفه اي برگزار شد،افزود: اين آموزش ها مربوط به دوره هاي مهارتي بخش دولتي است که به شکل رايگان به متقاضيان ارايه مي شود.

سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي آموزش مهارت در قزوين

سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي آموزش مهارت در قزوين

سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي  آموزش مهارت در قزوين برگزار شد

وي اظهار داشت: امسال در خصوص آموزش هاي مهارتي دولتي يک ميلبيون و ۸۹۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزش داريم.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي قزوين اظهار داشت: طي چهار ماهه امسال همچنين ۲۰۰ تن در استان در دوره هاي کارآموزي کار در محيط واقعي کار شرکت کردند تا زمينه اشتغالزايي براي آنها فراهم شود.
اين مسئول يادآور شد: تمام آموزش هاي فني و حرفه اي براساس استانداردهاي ملي و آموزش هاي مبتني بر بازار به متقاضيان ارايه مي شود.
وي ادامه داد: استانداردهاي آموزشي فني و حرفه اي در ۷۲ کشور مورد استفاده قرار مي گيرند و در ايران نيز طبق همان آموزش ها براي برگزاري دوره هاي فني و حرفه اي اقدام مي شود.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي قزوين خاطر نشان کرد: ۱۰ مرکز ثابت آموزش فني و حرفه اي در استان وجود دارد که در ۲۵۰ رشته براساس نياز بازار براي آموزش کارآموزان اقدام مي کنند.
جليلوند در بخش ديگري از صحبت هاي خود يادآور شد: تعهد آموزشي ما در سال گذشته ۲ ميليون و ۲۱۳ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت بود که بيش از آن يعني ۲ ميليون و ۷۶۵ هزار و ۲۳۹ نفر ساعت تحقق يافت.
اين مسئول اضافه کرد: براي آموزش با دستگاه هاي مختلف از جمله سازمان نظام مهندسي ساختمان،شرکت نفت و نيروهاي مسلح قرار داد بسته ايم و در همين راستا سال گذشته به هزار و ۱۲۲ نفر از سربازان آموزش داده شد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي قزوين خاطر نشان کرد: طرح ايجاد شهرک توسعه و شتاب دهنده صنعتي را براي شرکت هاي مهارت بنيان را در دستور کار داريم و براي توسعه مهارت هاي کارگاه پناماتيک و رباتيک با دانشگاه آزاد اسلامي وارد مذاکره شده ايم تا شاهد تربيت نخبگان در اين زمينه باشيم.

سیصد و هشتاد دو هزار ساعت دوره هاي آموزش مهارت در قزوين


جليلوند افزود:خوشبختانه استان قزوين در هجدهمين مسابقات ملي مهارت که هفته گذشته با حضور ۳۱ استان در کرج برگزار شد با ميانگين ۷۲۹٫۱۸ رتبه اول رنکينگ تيمي کشور را به دست آورد و تيم هاي اصفهان و مازندران دوم و سوم نيز شدند.
وي اضافه کرد:از همين امروز براي حضور در المپياد کشوري خود را آماده مي کنيم تا در اين رقابت ها نيز شاهد درخشش تيم اعزامي استان باشيم.

منبع:خبر گزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۷
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0