استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی بیان کرد:

مسکن راهبرد اساسی در حل مشکلات است

فرج الله رجبی در بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که سازمان نظام مهندسی یک سرمایه ملی است، گفت: ریاست مجلس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حساسیت مسائل سازمان نظام مهندسی ساختمان را پی گیری کرده اند بنابراین یکی از مرجعهای پیگیری ما در سال گذشته مجلس شورای اسلامی بود.

کد خبر: 970421005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ تیر ۹۷ - ۱۰:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی در بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که سازمان نظام مهندسی یک سرمایه ملی است، گفت: ریاست مجلس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حساسیت مسائل سازمان نظام مهندسی ساختمان را پی گیری کرده اند بنابراین یکی از مرجعهای پیگیری ما در سال گذشته مجلس شورای اسلامی بود.

مسکن راهبرد اساسی در حل مشکلات است

مسکن راهبرد اساسی در حل مشکلات است

مسکن راهبرد اساسی در حل  مشکلات است

رجبی با عنوان این که دوران پر فراز و نشیبی را در حوزه مهندسی طی میکنیم، تصریح کرد: در این دوران است که قدر مردان و عیار آن ها مشخص می گردد و مدیرانی در این دوران پر تلاطم میتوانند موفق باشند که عیار حرفه ای بالا داشته باشند.
وی با تاکید بر این که ما موظف و مکلف هستمی که با تمام قوا به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: ما با عرضه خود در این بخش سبب شده ایم که مردم ما را بپذیرند بنابراین باید در مقابل این وظیفه امانت دار باشیم.
وی با عنوان اینکه این فراز و فرودها در دریای دل انسانهای توانمند آرام میشود، ادامه داد: ما امروز پاسدار و امانت دار بیست ساله تلاش و کوشش خودمان و همکارانمان در عرصه مهندسی هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به صحبتهای لاریجانی در باره چالشهای زیاد این بخش، تاکید کرد: سازمانهای نظام مهندسی به علت سنخیتی که با این موضوع دارند، میتوانند به کمک مردم و دولت بیایند.
وی با تاکید بر این که یکی از چالشهای امروز، اشتغال و یکی از راهبردها، مسکن است، خاطر نشان کرد: شاکله اقتصاد با مسکن ساخت و سازگره خورده است.
رجبی گفت: بخش مسکن، خرده سیاست نیست بلکه راهبرد اساسی در حل مشکلات است. بنابراین باید این مساله را مدیریت و مجلس نیز با مشخص کردن راهبردها مطالبه گری کند. واین تنها راهکار ما برای سیاستگذاری موفق خواهد بود.
وی با عنوان اینکه نمونه هایی از عدم تصدی گری دولت وجود دارد، مطرح کرد: در اصلاح قانون نظام مهندسی باید گفته شود که این سازمان کاملا یک دستگاه خصوصی بشمار میرود که تکالیف آن باید بطور کامل مشخص گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور یاد آور شد: با گفته شدن دستگاه خصوصی در نظام مهندسی سبب رشد و نمو این بخش میشویم ولی این سازمان با تشکلهای صنفی کاملا متفاوت است.

مسکن راهبرد اساسی در حل مشکلات است

رجبی با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی یک تشکل کاملا انتفاعی است، گفت: بخش آموزش یکی از اصلیترین تفاوتهای این بخش بشمار میرود بطوریکه این سازمان باید کاملا مهندسان را آموزش دهد تا وارد این حرفه گردند. از طرف دیگر نظارت کامل بر این مهندسان وجود دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در بررسی قانون اتفاقهای جدیدی رخ داده است، تصریح کرد: نتیجه بدست آمده از بررسیهای کارشناسی آن بوده که سازمان نظام مهندسی و نظام فنی و اجرایی باید مکمل یک دیگر باشند و از طریق قانون موجود به هم افزایی دست پیدا کنند.
وی با اشاره به زمین لرزه کرمانشاه، افزود: اتفاقی که در این استان افتاد، ما را در سایه روشن فضای مهندسی قرار داد. بخش روشن آن درمقایسه با بم و رودبار بود که تعداد کشته های کم تری داشت. البته کشته شدن یک فاجعه انسانی است ولی کاهش آمار فوتیها در زلزله نسبت به سالهای گذشته نشان میدهد که حرکت رو به جلو داشته ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خاتمه خاطر نشان کرد: در زمین لرزه کرمانشاه برخی از ساختمانهایی که فروریخته بودند بعد از اتمام یک طبقه اضافه کرده بودند.
بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور با حضور دکتر علی لاریجانی – ریاست مجلس شورای اسلامی، عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر ترکان – مشاور ریاست جمهوری در امور هماهنگی نوسازی در بافت فرسوده، فرج الله رجبی – ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بهمراه اعضای هیات مدیره استانهای سازمان نظام مهندسی کشور در تهران برگزار گردید
.
منبع : اتحادیه طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۷
731 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0