تراز مثبت مالی مواد معدنی در استان مازندران

تراز مثبت مالی مواد معدنی در استان مازندران

کد خبر: 970420014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ - ۳:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، هادی حمیدیان، از صادرات ده میلیارد دلار مواد معدنی سال قبل در کشور خبر داد و افزود: تراز مالی مواد معدنی استان مثبت شده است.

تراز مثبت مالی مواد معدنی در استان مازندران

تراز مثبت مالی مواد معدنی در استان مازندران

تراز مثبت مالی مواد معدنی در استان   مازندران

وی ادامه داد: به علت نزدیک بودن به بازار مصرف دنیا، سال پیش رشد صادرات را شاهد بودیم و تراز مواد معدنی مثبت شد و ۵ میلیارد دلار مواد معدنی وارد و ده میلیارد دلار مواد معدنی صادر کردیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با عنوان این که شمار فارغ التحصیلان بخش معدن در استان زیاد است، تصریح کرد: هزار و پانصد عضو نظام مهندسی معدن در استان وجود دارد در حالیکه شمار معادن استان صد و چهل واحد بوده و از این تعداد صد و هفده واحد فعال هستند.
وی گفت: در معدن فقط مسئول فنی بصورت دائم فعال است و سایر مشاغل بصورت غیردائم و در قالب تهیه طرح فعالیت میکنند و طرح اکتشاف و عملیات نقشه بردار توسط افراد و مهندسان عضو نظام مهندسی معدن انجام و در سال حدود برای چهارصد تا پانصد مهندس معدن اشتغال ایجاد می گردد.
حمیدیان تصریح کرد: معدن کاری اهمیت زیادی دارد و در تهیه همه ملزومات زندگی و وسایل مواد معدنی استفاده میشود و معدن موجب توسعه و اشتغال میشود و صنایع پایین و بالادستی زیادی را فعال خواهد کرد و زنجیره ارزش افزوده آن زیاد است.
وی با عنوان معدن موجب توسعه پایدار در کشور میشود، افزود: از شصت و هشت نوع ماده معدنی هفده ماده معدنی در استان مازندران وجود دارد و میتوانیم استخراج کنیم.
رئیس سازمان مهندسی معدن مازندران با عنوان این که رتبه اول منابع فلورین کشور داریم، تاکید کرد: هم چنین دومین منابع ذغال سنگ کشور را داریم و چهل و هشت هزار مترمربع از وسعت استان را منابع ذغالسنگ تشکیل میدهد.
حمیدیان، قیمت، تولید و ایمنی ذغالسنگ را از مهم ترین مشکلات فراروی عنوان کرد و خواستار پیگیری لازم از طرف مسئولان مرتبط شد و خاطر نشان ساخت: احتمال از دست دادن اشتغال و بروز حوادث در معادن ذغالسنگ وجود دارد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۷
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0