اصلاح قانون نظام مهندسی به صحن علنی مجلس میرود فرج الله رجبی بیان کرد:

اصلاح قانون نظام مهندسی به صحن علنی مجلس میرود

اصلاح قانون نظام مهندسی با رویکرد همراهی با نظام فنی و اجرایی کشور در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا بعد از جمع بندی به صحن علنی مجلس برود.

کد خبر: 970419013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی فرج الله رجبی بیان کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی با رویکرد همراهی با نظام فنی و اجرایی کشور در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا بعد از جمع بندی به صحن علنی مجلس برود.

اصلاح قانون نظام مهندسی به صحن علنی مجلس میرود

رئیساصلاح قانون نظام مهندسی به صحن علنی مجلس میرود شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور

اصلاح قانون نظام مهندسی به صحن  علنی  مجلس میرود

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور، گفت: با اصلاح قانون نظام مهندسی، سازمانهای نظام مهندسی کشور با بیش از پانصد هزار عضو میتوانند در حوزه ارتقا ایمنی ساخت وساز کشور با بخش دولتی و خصوصی همکاری خوبی را داشته باشند.
رجبی به مشکلات انتخاب مهندس ناظر توسط سازندگان در کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید به منافع بهره برداران نهایی توجه کنیم چون سازندگان بعد از تکمیل واحدهای خود آنرا به مردم میفروشند و مردم بهره برداران نهایی اند.
وی ادامه داد: معتقد هستیم اگر قانون نظام مهندسی کشور اصلاح شود همه اختلافها و ابهامها در این بخش حل خواهد شد و سازمان نظام مهندسی با همه توان و ظرفیت در کنار دولت در حوزه ساخت و ساز در اشتغال زایی و رونق اقتصاد ملی نقش آفرینی خواهد کرد.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: تنها راه رونق اقتصادی و افزایش اشتغال زایی جوانان در کشور توجه به رونق کسب و کار در بخش مسکن است که تولید کنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی را نیز در بر میگیرد.
وی بر لزوم تعیین راهبردهای ملی بخش مسکن در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه بخش مسکن در کشور راهبرد مشخصی ندارد؛ اگر نتوانیم بصورت سازماندهی شده این بخش را رونق دهیم در اینصورت نمیتوان به رونق اقتصادی مناسب دست یافت.
رجب یافزود: در این بخش باید نظام بانکی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار با قدرت بیش تری وارد گردد تا بتوانیم با تعیین راهبردهای مناسب، نظام عرضه و تقاضای مسکن را در کشور تعادل بخشیم.


ویدر ادامه از برگزاری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری در تهران خبرداد و افزود: در این اجلاس با حضور اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی کشور، ضمن بررسی مشکلات نظام مهندسی، خط مشیهای شورای مرکزی در طول یک سال آینده تعیین خواهد شد.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور به اهمیت اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و عنوان داشت: هرچند ساختمانهای فرسوده هم چنان در کشور زیاد است و نگه داری آن ها مشکلات زیادی دارد ولی بخشی از این مبحث بیست و دوم ضمانت اجرایی ندارد؛ با این حال سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد برای اجرای این مبحث وارد بخش نگه داری ساختمانها گردد.
رجبی گفت: برای اجرای مبحث بیست و دوم، دولت باید با قاطعیت وارد گردد؛ سازمانهای نظام مهندسی نیز برای نگه داری این ساختمانها هیچ مشکلی ندارد.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور، شمار کنونی اعضای سازمانهای نظام مهندسی در کشور را بیش از پانصد هزار عضو اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: متاسفانه وجود برخی اختلافها، سازمانهای نظام مهندسی را از انجام وظایف اصلی دور کرده در حالیکه با این تعداد مهندس در کشور باید از ظرفیتهای بزرگ حوزه ساخت وساز کشور در بخش اشتغال و رونق بازار استفاده گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی معماری  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
913 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0