سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند فرج الله رجبی مطرح کرد:

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

رجبی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی میتواند به دولت کمک کرده و برنامه هایی برای تحریک بازار مسکن ارایه کند.

کد خبر: 970419011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۵:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رجبی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی میتواند به دولت کمک کرده و برنامه هایی برای تحریک بازار مسکن ارایه کند.

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند  بازار  مسکن را تحریک کند

 

بیست و یکمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور هیأت مدیره و ریاست سازمان نظام مهندسی برگزار گردید.
در این کنفرانس، رییس سازمان نظام مهندسی کشور، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی میتواند به دولت کمک کرده و برنامه هایی برای تحریک بازار مسکن ارایه کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نباید صرفا به انتقاد بپردازیم بلکه باید به راه حلها پرداخته تا بتوانیم مشکلات را حل و امید در جامعه ایجاد کنیم.
رجبی عنوان داشت: مگر میتوان پانصد هزار مهندس در کشور داشت ولی در این حوزه بکار گرفته نشوند.
وی با عنوان این که در حوزه مسکن اشتغال پایدار نیست ولی سریع الوصول است، خاطر نشان ساخت: ما باید در حوزه مسکن اشتغال ایجاد کنیم و اصحاب رسانه کمک کنند که بجای پرداختن به مسایل دست و پا گیر، طرحهای نو را منتقل کرده و کمک حال دولت باشیم.
اصلاح قانون نظام مهندسی
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود بیست و دو ماه پیش طرح «اصلاح قانون نظام مهندسی» در کمیسیون عمران عنوان و کمیته ای برای رسیدگی به آن تشکیل گردید. در آبان ماه سال گذشته نسخه ای از جمع بندی کلی کمیته به کمیسیون ارایه دادیم که متأسفانه پذیرفته نشده و نظر کمیسیون این بود که باید تحولی بزرگ در نظام مهندسی کشور اتفاق افتد. پیشنهاد این بود که قانون نظام مهندسی میتواند زیر چتر نظام مهندسی باشد و کمیسیون عمران پذیرفت مواد آن در دستور کار صحن علنی مجلس طی هفته های آینده قرار گیرد.
اختلاف نظر بین وزارت راه و سازمان نظام مهندسی
رییس سازمان نظام مهندسی کشورري، گفت: در باره اختلاف نظر بین وزارت راه و نظام مهندسی ما میتوانیم نظام مسئولیتی را در نظام مهندسی اصلاح کنیم و کارگروهی تشکیل شده و در مورد اختلافات صحبت کنیم تا در کوتاه‌ ترین زمان شفافیت لازم را ارایه دهیم.

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

وی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت مسکن خبرنگاران و تعیین تکلیف آن در مجلس، افزود: برای مسکن خبرنگاران باید این ایده بصورت یک طرح به مجلس ارایه گردد و خود خبرنگاران پیگیری کنند تا به طرح تبدیل گردد.
رجبی ادامه داد: جمع کردن پانزده رأی در مجلس کار سختی نیست و چنان چه این طرح ارایه گردد، من پیگیری خواهم کرد.
رجبی در مورد سازمانهای شبیه پلاسکو و راهکارهای موجود برای مقابله با فرو ریختن ساختمانها، خاطر نشان ساخت: ما طی چندین مرحله گزارشهای میدانی تهیه کردیم. بهترین کار اینست که بسته های قانونی فراهم گردد و ما اعلام آمادگی میکنیم که مهندسان را برای نظارت بر ساختمانها آموزش دهیم، بشرطی که اجازه ورود مهندسین به ساختمانها داده شود.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
786 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0