شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  فرج الله رجبی پاسخ داد:

چرا اجلاس نظام مهندسی در هتل مجلل برگزار می‌ گردد؟

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد خبر برگزاری اجلاس سالیانه این سازمان در یکی از هتل های مجلل تهران با هزینه های چندین میلیارد تومانی، بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد و هزینه ها نسبت به سال پیش، چهل درصد کاهش یافته و سال جاری کم تر از 1 میلیارد تومان است.

کد خبر: 970419009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۴:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد خبر برگزاری اجلاس سالیانه این سازمان در یکی از هتل های مجلل تهران با هزینه های چندین میلیارد تومانی، بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد و هزینه ها نسبت به سال پیش، چهل درصد کاهش یافته و سال جاری کم تر از ۱ میلیارد تومان است.

چرا اجلاس نظام مهندسی در هتل مجلل برگزار می‌ گردد

چرا اجلاس نظام مهندسی در هتل مجلل برگزار می‌ گردد

چرا اجلاس نظام مهندسی در هتل مجلل برگزار  می‌ گردد؟

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه خبری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که طی روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه برگزار می‌ گردد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر هزینه ششصد مهمان و خانواده هایشان در اجلاس سال جاری در یکی از هتل های مجلل تهران و این که به جز هزینه ها قرار است برای هر نفر ۱ میلیون و چهارصد هزار تومان هدیه داده شود، گفت: ما امسال در تهران برگزار می ‌کنیم که یک شب بیش تر نباشد. ضمنا کل پولی که دوستان دادند عددی نیست که شما برای هدیه گفتید. اتفاقا ما برای شرایط کنونی مملکت حتی دنبال جایی بودیم که ارزان تر باشد اما به جز هتل فعلی، هتلی نداشتیم که این تعداد مهمان را بتواند جا بدهد. نسبت به سال پیش، چهل درصد هزینه ها کاهش یافته و کل هزینه ها به ۱ میلیارد تومان نمیرسد. به اندازه کافی بار شیشه ما چوب خورده است و یکی دو تا ضربه دیگر بزنید چیزی از آن باقی نمیماند.
رجبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که شنیده میشود بودجه سالیانه سازمان به علت وجود اختلافاتی به نتیجه نرسیده، آیا قرار است اجلاس را در شرایطی برگزار کنید که مهم ترین دستور کار آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد؟ تصریح کرد: اولا بودجه لازم نیست در اجلاس به تصویب برسد، دوما امروز به تصویب میرسد. اتفاقا امسال اجازه دادیم که با شفافیت بیش تری اعضای شورای مرکزی به نتیجه برسند که این نقطه قوت است. ما سازمان نظام مهندسی را حتما به یک سازمان مردم نهاد شیشه ای تبدیل خواهیم کرد.
تهدید به ابطال پروانه شدم
سوالی از رجبی مبنی بر اینکه در نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی گفتید که تهدید شده اید و در حال حاضر در مقام نماینده مجلس سخن می گویید، پرسیده شد، در این مورد توضیح دهید.

چرا اجلاس نظام مهندسی در هتل مجلل برگزار می‌ گردد

رجبی پاسخ داد: در فرآیندی که بحث بالا گرفته بود نامه ای از وزارت راه و شهرسازی وصول شد که بنده ملزم به اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی هستم و باید آنرا انجام دهم وگرنه پروانه اشتغال بکار من ابطال می گردد.
نظام مهندسی به روش سابق عمل میکند
رجبی هم چنین بیان کرد: سازمان های نظام مهندسی هنوز به رویه سابق، ارجاع نظارت را انجام میدهند. طبق این اساس سوالی پرسیده شد که آیا قرار است با توجه به این مساله، برخورد دیگری هم در استان ها مشابه برخوردی که با ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران صورت گرفت انجام گردد؟ که رجبی در این مورد پاسخی نداد و گفت که در این مورد خیلی حساسیت ایجاد نکنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی در مورد چالش های ایجاد شده با وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: ما باید با رویکرد توجه به منافع بهره بردار به موضوع نظام مهندسی نگاه کنیم که در طراحی، نظارت و ساخت باید مدنظر قرار گیرد. در این اصلاح قانون نظام مهندسی باید این موضوعات لحاظ گردد. ولی باید ببینیم که آیا هر سازنده ای الزاما بهره بردار است؟ این گونه نیست. در حال حاضر میتوانیم بگوییم نوعی تعدد رویه به علت بخش نامه های اخیر در سازمان ها ایجاد شده است. البته روند کار در نظام مهندسی، به جز در معدود شهرهایی در سایر شهرها به رویه سابق انجام میشود.
وی ادامه داد: اجلاس بیست و یکم یکی از مهم ترین اجلاس‌ های دهه اخیر است؛ چرا که مسائل زیادی در درون و بیرون سازمان در حوزه مهندسی ساختمان وجود دارد که سازمان نظام مهندسی باید در مورد آن ها تصمیم بگیرد و از آن چه که برای کشور واقع شده جلوگیری کند.
رجبی در مورد اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، افزود: نمایندگان طرحی را ارایه دادند که به کمیسیون عمران ارجاع گردید. در این کمیسیون کارگروهی برای بررسی این موضوع با حضور همه ذینفعان تشکیل گردید. بعد از بحث و نظر مختلف در آبان ماه نسخه ای را به کمیسیون عمران ارایه دادیم که نپذیرفتند و گفتند تغییراتی که اتفاق افتاده جزئی است در حالیکه ما بدنبال تحولات کلی هستیم. در نتیجه به من ماموریت دادند که کار تطبیقی انجام دهم و پیشنهاد دیگری برای تغییرات ارایه دهم. ماحصل این شد که پیشنهادی درآمد که میشود نظام مهندسی به نوعی با نظام فنی اجرایی کشور قرین گردد. در حالیکه نظام مهندسی ناظر بر ساخت و ساز خصوصی است ولی نظام فنی اجرایی ناظر به ساخت و سازهای دولتی است.
رییس سازمان نظام مهندسی با عنوان این که نهایتا بحثی به کمیسیون عمران ارایه گردید که نظام مهندسی بعنوان قسمتی از نظام فنی اجرایی ملحق گردد، گفت: مواد این موضوع در صحن در حال بررسی است.
وی اظهار داشت: ما برای عبور از گذرگاه فعلی نیازمند پیگیری و انجام برنامه های مشخص در حوزه ساخت مسکن هستیم که میتواند مشکل بیکاری ما را کاهش دهد و کارخانه ها را تحرک بدهد. بسیاری از ساختمان های ما مشکل تولید ندارند بلکه مشکل اینست که تا سقف انبارها تولید کرده اند اما خریدار وجود ندارد.
رجبی هم چنین افزود: حرف ما اینست که اگر نظام اجرایی و نظام مهندسی با هم ترکیب گردد دولت خودش از بودجه وزارت خانه های خودش و بانک مرکزی بکاهد که در بخش مسکن مداخله کند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی عمران  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
861 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0