اجرای طرح ‌های حمایتی مسکن با بودجه دولتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن بیان داشت:

اجرای طرح ‌های حمایتی مسکن با بودجه دولتی

علی چگنی، پیشرفت طرح مسکن اجتماعی را مشروط به تخصیص بودجه متمرکز از طرف سازمان برنامه و بودجه دانست و بیان کرد: در سال‌ های اخیر واحدهای زیادی در قالب طرح‌ های مسکن اجتماعی از طرف نهادها و دستگاه‌های حمایتی ساخته شده که همه این اقدامات با حمایت و کمک اعتباری دولت صورت گرفته است.

کد خبر: 970408003 تاریخ انتشار: جمعه ۸ تیر ۹۷ - ۱۰:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، علی چگنی، پیشرفت طرح مسکن اجتماعی را مشروط به تخصیص بودجه متمرکز از طرف سازمان برنامه و بودجه دانست و بیان کرد: در سال‌ های اخیر واحدهای زیادی در قالب طرح‌ های مسکن اجتماعی از طرف نهادها و دستگاه‌های حمایتی ساخته شده که همه این اقدامات با حمایت و کمک اعتباری دولت صورت گرفته است.

اجرای طرح ‌های حمایتی مسکن با بودجه دولتی

اجرای طرح ‌های حمایتی مسکن با بودجه دولتی

طرح‌های حمایتی مسکن با بودجه دولتی  اجرا می‌شوند

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشبرد طرحهای مسکن اجتماعی ادامه داد: دولت معمولا برای کمک به گروه‌ های کم درآمد، در همه حوزه‌ ها از جمله بخش مسکن برنامه‌ هایی دارد. اگر مروری به گذشته داشته باشیم، در سال‌ ها و دهه‌ های قبل برنامه‌ هایی خاص با عناوین خاص وجود داشته که بودجه‌ دولتی نیز به آن‌ ها اختصاص یافته و به نتیجه رسیده است.
چگنی افزود: طرح‌ های ساخت مسکن اجتماعی در ایران به ۲ روش متمرکز و غیر متمرکز دنبال می گردد. در روش متمرکز، متولی اصلی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی است و در روش غیر متمرکز نهادهای حمایتی تولید و تهیه مسکن برای کم درآمدها را بعهده دارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: برخی حساب کار مسکن تولید شده توسط نهادهای حمایتی را از دولت جدا می‌ کنند. ولی واقعیت اینست که این نهادها از دولت جدا نیستند، چراکه اقدامات آن ‌ها با بودجه دولتی انجام شده و دولت از این فعالیت‌ ها حمایت می ‌کند.
چگنی با اشاره به روش ‌های مختلف کمک دولت به نهادهای حمایتی تصریح کرد: این کمک در قالب پرداخت‌ های بودجه‌ای، تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، تخصیص زمین و تخصیص واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر انجام می گردد.
بودجه طرح ‌های حمایتی دولتی است
چگنی در ادامه به اعتبارات بودجه‌ای پرداخت شده به نهادهای حمایتی پرداخت و افزود: در این اعتبارات بصورت خاص کمک‌های مالی برای تامین مسکن در نظر گرفته شده است و توسط این نهادها برای ساخت، تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی بکار گرفته می ‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن افزود: بعنوان مثال کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) در سال ۱۳۹۵، مبلغ صد و پنجاه و هفت میلیارد تومان از دولت بودجه بابت کمک به تامین مسکن نیازمندان گرفته است. درست است که این نهاد کمک ‌های مردمی نیز دریافت می ‌کند، ولی بخش عمده تامین مالی آن از طریق دولت انجام می‌ شود. بعنوان مثال کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) و سازمان بهزیستی در سال نود و پنج حدود هفتاد و شش درصد از عملکرد کمک به تامین مسکن نیازمندان و معلولان را از محل بودجه عمومی اخذ کرده‌اند. یا در ردیف بودجه کمک به سازمان بهزیستی کشور سرفصل ‌هایی تحت عنوان کمک به تامین مسکن نیازمندان و معلولان، تامین ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار و کمک به ارتقا خدمات رفاه اجتماعی اقضار خاص (مسکن) وجود دارد.
وی ادامه داد: تمام این اعتبارات در سند بودجه سالانه قابل مشاهده است و کسیکه در مورد کم و کیف آن پرسشی دارد می ‌تواند به سند بودجه سالانه رجوع کند.
این مقام مسئول تامین تسهیلات ارزان‌قیمت برای نهاد ها و دستگاه‌ های حکومتی را اقدام دیگر دولت برای تامین مسکن اجتماعی دانست و افزود: دولت شرایطی را فراهم می‌ کند که این نهادها از بانک‌ های دولتی تسهیلات ارزان قیمت دریافت می ‌کنند. یارانه این وام نیز توسط دولت پرداخت می گردد.
تخصیص زمین به طرح‌ های حمایتی
چگنی به سایر کمک‌های دولت به ن%۸

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۹۷
885 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0