حضور جوانترها در انتخابات نظام مهندسی نظام نامه انتخابات

ابلاغ نظام نامه انتخابات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان

امروزه برگزاری انتخابات، یکی از مهمترین اقدامات در راستای گزینش نمایندگان و مدیرانی شایسته و کاردان با پشتوانه مردمی است و انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، مهمترین و اساسی ترین نقطه تصمیم گیری جمعی مهندسان ساختمان عضو سازمان، در هر دوره این نهاد بزرگ حرفه ای با عمری بیش از 2 دهه است.

کد خبر: 970406010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ - ۱۱:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خرسان جنوبی ، امروزه برگزاری انتخابات، یکی از مهمترین اقدامات در راستای گزینش نمایندگان و مدیرانی شایسته و کاردان با پشتوانه مردمی است و انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، مهمترین و اساسی ترین نقطه تصمیم گیری جمعی مهندسان ساختمان عضو سازمان، در هر دوره این نهاد بزرگ حرفه ای با عمری بیش از ۲ دهه است.

نظام نامه انتخابات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان ابلاغ گردید

نظام نامه انتخابات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان ابلاغ گردید

نظام نامه انتخابات سازمانهای نظام  مهندسی ساختمان ابلاغ گردید

به قدرت رسیدن نمایندگان مهندسان در قالب هیات مدیره به سازمان کمک میکند تا رسالت خویش را در راستای توسعه و اعتلای مهندسی، قانون گرایی و تأمین حقوق شهروندی به نحو مطلوب به انجام برساند.

با نگاهی به گذشته این نهاد حرفه ای میتوان دریافت حرکتی که به لطف حضور بزرگان مهندسی کشور آرام آرام نضج میگرفت، و میرفت تا درختی بالنده گردد، با آلوده شدن ساختارهای سازمان به بلیه توزیع کوپن کار و پول و در نتیجه رخنه فساد، متاسفانه این سازمان را از اهداف اعتلائی و حرفه ای خویش دور کرده و به مسیر صنفی و اولویتهای مالی و اداری سوق داد و همین امر بزرگ ترین آسیب را به کیان مهندسی و نظام مهندسی کشور وارد کرد که بطور حتم کل جامعه مجبور به پرداخت هزینه های آن شدند. این هزینه ها با عدم دریافت خدمات مهندسی با کیفیت برای مردمی که به هر عنوان درگیر ساخت و ساز شهری شده اند ملموس است.
با توجه به برگزاری هشتمین اننتخابات هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان امسال، برای اصلاح این روند معیوب در کنار تلاشهای دولت و نهادهای عمومی دیگر، ضروری است تا اشخاص با تجربه، خردمند، مدیر و مدبر پا در میدان گذاشته و خود را در معرض رای مهندسان عضو سازمان قرار دهند تا نه تنها شاهد بالندگی بیش از گذشته مهندسی ساختمان کشور در عرصه های ملی و بین المللی باشیم، بلکه این سازمانها نیز به یکی از معتبرترین نهادهای حرفه ای در منطقه تبدیل گردند. لذا برای رسیدن به این اهداف والا، همگان باید عزم خود را جزم و همت خود را متعالی نمایند تا حسن برگزاری انتخابات هیات مدیره نقطه عطف مهمی در این مسیر بشمار رود.

نظام نامه انتخابات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان ابلاغ گردید

حال برای دستیابی به این امر از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نظام نامه انتخابات نظام مهندسی ساختمان تهیه و به ادارات کل استانی ابلاغ گردید. بطور کلی هدف از گرداوری این نظام نامه، یکسان سازی فرآیندها، شرح اقدامات و فعالیتهای لازم در برگزاری انتخاباتی سالم و دقیق با تعیین روش اجرایی همسان برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین نامه اجرایی آن و شیوه نامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است.
امید دارم همکاران محترم ستادی و استانی با اجرای دقیق شیوه نامه گرداوری شده و در نظر داشتن مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین نامه اجرایی آن و رعایت کامل بی طرفی، به نحوی عمل کنند که ضمن جلب رضایت جامعه مهندسی کشور، شاهد انتخاباتی پر شور و سالم با مشارکت گسترده مهندسان باشیم.

منبع :سازمان نظام مهندسی ساختمان خرسان جنوبی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ تیر ۹۷
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0