برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی برای جامعه مهندسی کشور معاون وزیر راه و شهرسازی

برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی برای جامعه مهندسی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که ظرفیت موجود در برنامه ملی بازآفرینی برای مهندسان نشان از حمایت وزارت راه و شهرسازی از این قشر بوده و اثبات می ‌کند که این وزارت ‌خانه هیچ مشکلی با جامعه مهندسین ندارد، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها معتقد است که یک فرد نمیتواند هم در جایگاه ناظر و هم چنین در پست مجری در یک پروژه ظاهر گردد امری که بنظر می‌ رسد بسیار بدیهی، منطقی و واضح بشمار رود.

کد خبر: 970405011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ تیر ۹۷ - ۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور, معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که ظرفیت موجود در برنامه ملی بازآفرینی برای مهندسان نشان از حمایت وزارت راه و شهرسازی از این قشر بوده و اثبات می ‌کند که این وزارت ‌خانه هیچ مشکلی با جامعه مهندسین ندارد، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها معتقد است که یک فرد نمیتواند هم در جایگاه ناظر و هم چنین در پست مجری در یک پروژه ظاهر گردد امری که بنظر می‌ رسد بسیار بدیهی، منطقی و واضح بشمار رود.

برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی برای جامعه مهندسی کشور

برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی برای جامعه مهندسی کشور

برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی  برای جامعه مهندسی کشور است

هوشنگ عشایری _ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  در مورد ظرفیت ایجاد شده برای جامعه نظام مهندسی کشور در برنامه ملی بازآفرینی شهری، گفت: تا به حال نشست های متعددی با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و شرکت بازآفرینی شهری ایران حول این برنامه برگزار کرده و ظرفیت فعالیت‌ های پیش رو را برای سرویس‌دهی به مهندسان دارای پروانه اشتغال بررسی کردیم.
وی با تأکید بر این که ظرفیت موجود در این برنامه برای مهندسان نشان از حمایت وزارت راه و شهرسازی از این قشر بوده و اثبات می ‌کند که این وزارتخانه هیچ مشکلی با جامعه مهندسین ندارد، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تنها معتقد است که یک فرد نمیتواند هم در جایگاه ناظر و هم چنین در پست مجری در یک پروژه ظاهر گردد امری که بنظر می ‌رسد خیلی بدیهی، منطقی و واضح بشمار رود.
به گفته عشایری، این درحالیست که وزارت راه و شهرسازی اگر در جایی (بصورت منطقی) محدودیتی در کار مهندسان ایجاد می ‌کند از طرفی دیگر نه تنها آن ‌ها را رها نکرده بلکه ظرفیت خوبی را در ابعاد گوناگون هم برایشان پدید آورده است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با عنوان این نکته که اطمینان دارم تا به حال مهندسی با پروانه اشتغال به استناد رشته تحصیلی‌اش در بخش شهرسازی پروژه‌ای را تحویل نگرفته است، افزود: این درحالیست که ما این خلا را در برنامه ملی بازآفرینی پر کرده و حتی برای تسهیل‌گران و دارندگان مدرک در رشته شهرسازی نسبت به سایر حوزه‌ ها امتیاز قائل شده ایم چرا که معتقد هستیم در طیف تسهیل‌گران حاضر در محلات هدف (برای اجرای فرآیند بازآفرینی) باید تسهیلگران شهرسازی که دارای صلاحیت نظام مهندسی هستند نیز وجود داشته باشند.
وی تصریح کرد: براساس شرایط موجود مهندسی که تا به حال هیچگونه فضای کاری متناسب با رشته تحصیلی‌اش نداشت امروز با این شرایط روبرو شده و حتی با امتیاز بیش تری نسبت به هم‌ ردیفانش می‌ تواند از آن بهره ببرد.

برنامه ملی بازآفرینی، بهترین ظرفیت اجرایی برای جامعه مهندسی کشور

عشایری با اشاره به این نکته که براساس برنامه ملی بازآفرینی باید چهل میلیون متر مربع ساختمان در سطح کشور ساخته شود افزود: این ظرفیتی است که باید با تبعیت از مقررات نظام مهندسی ساختمان طراحی، اجرا و نظارت گردد، شرایطی که قطعا بعنوان بزرگ ترین حمایت دولتی از طرف وزارت راه وشهرسازی در فضای کسب و کار برای مهندسین بشمار می ‌رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در اشاره به لزوم رفع بحث تضاد منافع در قانون فعلی نظام مهندسی، اظهار داشت: طبیعی است که وقتی یک فرایند شروع به تغییر می‌ کند با واکنش ‌های متعددی مواجه می گردد، در حقیقت همه ما بر تعارض بودن این روند کنونی در نظام مهندسی ایمان داریم و اگر هم شاهد مخالفتی هستیم آن ناشی از جریان اقتصادی خانواده ‌ها بوده و استدلال منطق مهندسی ندارد.
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان ساخت: به اعتقاد من از آن جایی که قطعا هر عملکرد با کیفیتی دارای مشتری و خواهان بیش تر است پس باید بگذاریم تا افراد خود مهندس دلخواه برای پروژه مدنظر را انتخاب کنند، در حقیقت چرا یک نفر باید محکوم باشد از مهندسی در پروژه خود استفاده کند که پیشینه آنرا قبول ندارد؟ به تصور من این انتخاب باید در محیطی آزادانه و در فضایی کاملا رقابتی صورت گیرد تا کیفیت در امر ساخت و ساز نیز تا حد چشم گیری بالا رود.
منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۷
784 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0