علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟ عضو هیات رییسه کمیسیون عمران بیان کرد:

علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که این کمیسیون اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با استفاده از ظرفیت ‌های نظام فنی و اجرایی را به تصویب رسانده است، عنوان داشت: وزارت راه و شهرسازی از جهت بحث حاکمیتی که دارد، باید پاسخگوی پنج درصدی که سازمان نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان می ‌گیرد، باشد و این موضوع یکی از علل مخالفتش با این مساله است.

کد خبر: 970404011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ تیر ۹۷ - ۳:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که این کمیسیون اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با استفاده از ظرفیت ‌های نظام فنی و اجرایی را به تصویب رسانده است، عنوان داشت: وزارت راه و شهرسازی از جهت بحث حاکمیتی که دارد، باید پاسخگوی پنج درصدی که سازمان نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان می ‌گیرد، باشد و این موضوع یکی از علل مخالفتش با این مساله است.

علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟

علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟

علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت  مهندسان چیست؟/ نوع تفسیر قانون چالش ‌زا شده است

علیم یار محمدی با عنوان این که سازمان‌ های نظام مهندسی و هیات مدیره آن ها در باره مسایل مالی به شکل مستقل تصمیم می‌ گیرند، گفت: اما در باره پنج درصدی که نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان اخذ می‌ کند، از آن جا که وزارت راه و شهرسازی باید از جهت حاکمیتی که دارد پاسخگو باشد، این موضوع را خلاف قانون می ‌داند و معتقد است رقمی که توسط نظام مهندسی گرفته می ‌شود، زیاد است و دریافت آن صحیح هم نیست.
وی ادامه داد: درصدی که نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان اخذ می ‌کند، از ۱ درصد شروع شده و در حال حاضر به پنج درصد رسیده که از دیدگاه حاکمیت دریافت این مبلغ کار درستی نیست و نباید این رقم به این طریق گرفته شود و بدون نظارت در یک جا جمع گردد.
یار محمدی افزود: در حال حاضر قانون نظام مهندسی و نظام فنی و اجرایی به موازات هم حرکت می‌ کنند و نوعی دوگانگی وجود دارد، ولی باید این موازی کاری و دوگانگی از بین برود تا شاهد عملکرد بهتری از سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.

علل مخالفت با اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس، مشکل و چالش بین وزارت راه و نظام مهندسی را در نوع تفسیر از قانون دانست و بیان داشت: امیدوار هستیم تصمیمی که در باره اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با استفاده از ظرفیت ‌های نظام فنی و اجرایی گرفته شده، به نتیجه مطلوبی برسد.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این کمیسیون از روزهای اول بروز تنش و اختلاف میان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، ورود جدی به این مساله داشت و حالا بجایی رسیده که این مساله را به نحو مطلوبی حل و فصل کند.

منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۷
863 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0