ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی ‌های روز دنیا دبیر اجرایی بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان

ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی ‌های روز دنیا

دبیر اجرایی بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: دبیر اجرایی بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری این اجلاس در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه امسال عنوان کرد:اجلاس بیست و یکم شورای مرکزی نظام مهندسی نخستین اجلاس در دهه سوم برگزاری این اجلاس ‌هاست و دو دهه از عمر آن میگذرد.

کد خبر: 970404004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ تیر ۹۷ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور, دبیر اجرایی بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: دبیر اجرایی بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری این اجلاس در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه امسال عنوان کرد:اجلاس بیست و یکم شورای مرکزی نظام مهندسی نخستین اجلاس در دهه سوم برگزاری این اجلاس ‌هاست و دو دهه از عمر آن میگذرد.

ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی ‌های روز دنیا

ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی ‌های روز دنیا

ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی  ‌های روز دنیا

علی اکبر رمضانی با اشاره به برگزاری این اجلاس در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه امسال ادامه داد: اجلاس بیست و یکم شورای مرکزی نظام مهندسی نخستین اجلاس در دهه سوم برگزاری این اجلاس‌ هاست و دو دهه از عمر آن میگذرد. با توجه به این موضوع باید این ‌بار حتما نگاهی به دو دهه برگزاری این اجلاس داشته باشیم و ببینیم چه نقاط ضعف و قوتی داشته‌ ایم، به راهبرد و استراتژی مناسبی که در آن هم حقوق شهروندی رعایت گردیده باشد و هم حقوق جامعه مهندسی کشور، دست پیدا کنیم.
وی در گفت و گویی که با روابط عمومی شورای مرکزی داشته است با اشاره به پیشرفت‌ های چشم گیر صنعت ساخت‌ و ساز در کشورهای توسعه ‌یافته افزود: بسیار مهم است بتوانیم خود را با جامعه مهندسی پیشرفته و مدرن که در سطح دنیا روز به ‌روز در حال پیشرفت و تولید علم است تطبیق داده و حرف‌ های جدیدی در حوزه مهندسی ساختمان داشته باشیم.

ضرورت همگرایی مهندسی کشور با تکنولوژی ‌های روز دنیا

وی افزود: انتظارمان این است که پس از برگزاری اجلاس بیست و یکم، هم شورای مرکزی و هم مقامات عالی ‌رتبه دولتی که در این گردهمایی شرکت دارند نگاه جامعه مهندسی را به سمتی سوق دهند که همگرایی در حوزه مهندسی با تکنولوژی ‌های نوین بیش تر شده و شاهد پیشرفت ‌های خوب و محسوسی در حیطه مهندسی ساختمان باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی در خاتمه افزود: باید در سرعت، کیفیت، هزینه و هم چنین در بحث انرژی، حرف‌ های جدیدی در حوزه مهندسی ساختمان داشته باشیم و امیدوار هستم این اجلاس برای نظام مهندسی کشور پربار بوده و نتایج آن را بزودی و با فاصله کوتاهی پس از اجلاس ببینیم.
نیاز به سندهای راهبردی و خط مشی داریم
هم چنین امین مقومی – ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم بیان کرد: بزودی اجلاس هیئت عمومی سالانه برگزار می‌ گردد و ما همواره پایبند به این رکن سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هستیم. در این اجلاس سالانه مدیران استان ‌ها در آن گردهم می‌ آیند و این را شاید بتوان اجتماع اعضای پارلمان نظام مهندسی کشور دانست که بمنظور بررسی و بحث در مورد وظایفی که در قانون برایشان مشخص شده برگزار می ‌شود و دارای اهمیتی ویژه و ملی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در گفتگو با روابط عمومی نظام مهندسی کشور با اشاره به برخی کمبودها در اجلاس ‌های سالانه نظام مهندسی کشور افزود: متأسفانه ما از ظرفیت قانونی هیئت عمومی به درستی استفاده نمی ‌کنیم؛ این خلأ، دو مبدأ دارد: اول اینکه در قانون، خیلی جزئی به هیئت عمومی پرداخته شده و دوم این که آن ‌چه در هیئت عمومی بروز و ظهور پیدا می ‌کند از شورای مرکزی شکل می ‌گیرد به این معنا که صرفا اگر محتوای خوبی در شورای مرکزی تهیه و گرداوری گردد هیئت عمومی خوبی خواهیم داشت وگرنه نه!
مقومی خارر نشان کرد: در دوره‌ های مختلف معمولا در جلسه ‌های هیئت عمومی به حداقل‌ هایی مانند تراز و بودجه که در قانون مشخص شده پرداخته ‌ایم ولی چیزی به اسم خط مشی یا سندهای راهبردی و دیگر اسنادی که سازمان ‌های نظام مهندسی در زیرمجموعه سیاست‌ های کلی نظام در حوزه مسکن و شهرسازی نیاز دارند به آن ‌ها پرداخته شود، معمولا وجود نداشته است.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۷
836 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0