رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد، قربانی موضوعات اقتصادی ریاست نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان داشت:

رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد، قربانی موضوعات اقتصادی شده است

حسین کامران اظهار داشت: اصل اول قانون نظام مهندسی و هدف اولی که در آن دیده شده، رعایت اصول و قوانین اسلامی در سیما و منظر شهرها است که به علل اقتصادی این اصول در سیما و منظر مشهد رعایت نگردیده است.

کد خبر: 970331001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۱۲:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، حسین کامران اظهار داشت: اصل اول قانون نظام مهندسی و هدف اولی که در آن دیده شده، رعایت اصول و قوانین اسلامی در سیما و منظر شهرها است که به علل اقتصادی این اصول در سیما و منظر مشهد رعایت نگردیده است.

رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد، قربانی موضوعات اقتصادی

رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد، قربانی موضوعات اقتصادی

رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد،  قربانی موضوعات اقتصادی شده است

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در حاشیه اولین سمینار تخصصی نمای ساختمان در مورد اهمیت نمای ساختمان، ادامه داد: نمای ساختمان از مواردی بود که بصورت گردهمایی در سازمان نظام مهندسی وسایر ارگان‌ ها تا کنون کم تر داشته ‌ایم اما باید هم از این نظر که سیما و منظره شهر و هم از لحاظ ظاهری باید مورد توجه قرار می ‌گرفت.
کامران افزود: نمای و سیمای نشان از هویت شهر است، بنابراین باید ماهیت و انتظار که شهروندان از سیمای هرشهر دارند در آن رعایت گردد. موضوع بعدی خود نمای ساختمان که پوسته خارجی ساختمان است، امروز با توجه به تنوع مصالح و جهانی شدن مصالح، تقربیا نماها جدیدی داریم که بعضی ناشناخته و برخی دیگر به لحاظ عملکرد و نصب خیلی آگاهی های لازم ممکن نسبت به آن ها نداشته باشیم.
کامران تصریح کرد: مواردی مانند ریزش نما جدا از بدنه ساختمان در زمین لرزه کرمانشاه شاهد بودیم و هم چنین شاهد حریق در نما بوده‌ایم، این حوادث ایجاب می‌ کنند که گردهمایی ‌های اینچین در جهت کاربردی و آگاهی دادن به جامعه مهندسان برگزار کنیم که هم شناخت به تکنولوژی روز داشته باشیم و هم در مورد سیما و منظره شهر قدم های موثر را برداریم.
وی گفت: در عمل و کاربرد اهمیت موضوع بیشا از پیش، بیش تر خودش را نشان می ‌دهد، در قدیم توصیه می ‌شود که سنگ صاف را نباید با سیمان نصب کرد، در صورتیکه در آئین نامه آمده که این سنگ‌ ها باید با گیرهای در بتن و اسکوپ رعایت گردد؛ ولی متاسفانه دقت ناکافی سبب شد که خیلی از این موضوعات رعایت نگردد و حوادث نشان داد که باید نکات ایمنی در نمای ساختمان را رعایت کرد.

رعایت اصول اسلامی در سیمای مشهد، قربانی موضوعات اقتصادی

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری این گردهمایی ها دلیل بر این که فضای جدیدی در کاربرد بهتر و کم خطرتر وایمنی‌ تر به لحاظ کیفی واجرای داشته باشیم.
وی در مورد این ‌که آیا برنامه ‌هایی در مورد توجه به نمای ساختمانی مشهد صورت گرفته؟ گفت: کمیته سیما و منظر در شهرداری با هماهنگی نظام مهندسی آغاز بکار کرده است.
وی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره سیما و منظر مشهد هپیت اسلامی ندارد، گفت: اصل اول قانون نظام مهندسی و هدف اولی که در آن دیده شده، رعایت اصول و قوانین اسلامی در سیما و منظر شهرها است، انتظار می ‌رفت در مشهد در این زمینه رویکرد مثبت تری می ‌داشته‌ایم که بنظر من آن اتفاق به آن شکل که باید نیفتاده.
رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: آن هویت اسلامی که بویژه انتظار می ‌رفت در اطراف حرم داشته باشیم، نداریم، متاسفانه شهر نقایصی دارد و سیمای خیلی اسلامی در اطراف حرم نداریم و در جاهای دیگر شهر خیلی کمرنگ است.
رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: انتظار میرفت که در اطراف حرم اصول اسلامی در سیمای شهری مد نظر قرار می‌ گرفت که برای زائران، این شهر به مانند تابلویی بود و می‌ توانست خوب بدرخشد.
وی یاد آور شد: علتن این که اصول اسلامی در سیمای شهر رعایت نشده، به هر صورت موضوعاتی مانند اقتصادی و کم توجهی بوده که سبب این وضع شده است.

منبع :قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
699 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0