برگزاری همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل

برگزاری همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها در مقابل زمین لزره

همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها در مقابل زمین لرزه در سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل برگزار گردید.

کد خبر: 970327006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل، همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها در مقابل زمین لرزه در سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل برگزار گردید.

برگزاری همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها

برگزاری همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها

برگزاری همایش آموزشی تفسیر و  توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها در مقابل زمین لزره

اردشیر آرش، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل در این همایش، بیان کرد: کشور ایران جزو مناطق زلزله خیز جهان بشمار میرود و وقوع زلزله در آن غیر قابل انکار است.
آرش ادامه داد: به حداقل رساندن خسارات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی ناگوار مانند زلزله، موضوعی است که بشر تلاش دارد با علم و دانش خود بدان دست یابد و امروزه با مطالعات علوم پایه، دانش مهندسی و مهارتهای فنی و مدیریت‌، در قالب استانداردها و دستورالعمل‌ های لازم ‌الاجرا میتوان به این هدف نزدیک شد.
وی گفت: تصویب و اجرای اجباری آیین‌ نامه طراحی ساختمان ها در مقابل زمین لرزه، رونق ضوابط مهندسی در روند ساخت و ساز کشور را به دنبال داشت و در عین حال، سعی برای اجرای فراگیر آن و جلوگیری از تخلفات، کاهش چشم گیر خسارات ناشی از زلزله را سبب شده است.
وی تصریح کرد: طبق تقویم آموزشی ارائه شده برای دوره زمانی ۶ ماهه اول، این سمینار آموزشی گروه عمران برنامه ریزی گردیده است و در فرصت باقی مانده دوره های آموزشی تخصصی برای گروههای تخصصی مکانیک و معماری برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش آموزشی تفسیر و توضیح آیین نامه طراحی ساختمانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل، ضمن یادآوری این نکته که در طی سال جاری هر هفته بصورت مرتب، یک سمینار آموزشی در سازمان برگزار گردیده است، از حاضرین خواست تا در صورت احساس نیاز و لزوم برای برگزاری دوره های آموزشی خاص از طریق کمیته آموزشی سازمان یا گروه تخصصی عمران خواسته خود را بیان نمایند تا دوره های لازم با اساتید مجرب برگزار گردد.
در این همایش، مسعود حسین زاده اصل، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به بررسی و توضیح نکات اصلی و کلیدی مطرح در مبحث دو هزار و هشتصد ساختمان پرداخت و در پایان این همایش، جزوه آموزشی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۷
962 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0