شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  ریاست سازمان نظام مهندسی بیان کرد:

عدم مطابقت بخش نامه‌ آخوندی با آیین ‌نامه‌ ها / قانونی بودن اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان

عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد که بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر راه و شهرسازی با آیین‌نامه‌های اجرایی و قانون مطابقت ندارد.

کد خبر: 970325007 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ خرداد ۹۷ - ۳:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد که بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر راه و شهرسازی با آیین‌نامه‌های اجرایی و قانون مطابقت ندارد.

عدم مطابقت بخش نامه‌ آخوندی با آیین ‌نامه‌ ها

عدم مطابقت بخش نامه‌ آخوندی با آیین ‌نامه‌ ها

بخش نامه‌ آخوندی با آیین‌ نامه ها  مطابقت ندارد/ اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان قانونی است

فرج‌الله رجبی گفت: اعتقاد ما اینست که برخی از بخش نامه های صادر شده از طرف وزارت راه و شهرسازی با آیین نامه های اجرایی و قانون مطابقت ندارد و بنابراین شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اقداماتی را در همین رابطه انجام داد و در خاتمه تصمیم بر این شد که صدور بخش نامه های جدید و عمل به آن ها فعلا متوقف گردد.
وی ادامه داد: در باره بخشنامه های گذشته هم کمیته ای متشکل از شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و نشست هایی را برگزار کرده تا در نهایت به جمع بندی برسد.
رجبی، در باره اخذ پنج درصد از حق نظارت مهندسان ناظر توسط این سازمان، تصریح کرد: دریافت این پنج درصد قانونی است و جزء اختیارات قانونی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان است.

عدم مطابقت بخش نامه‌ آخوندی با آیین ‌نامه‌ ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در باره توقف پروژه های ساختمانی به علت اختلاف نظر پیش آمده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز افزود: در مورد ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی، مردم و مالکان میتوانند طبق بخش نامه های قبلی عمل کنند و نباید ساخت و سازها متوقف باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس با عنوان این که اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و تصمیمگیری در باره چگونگی آن هفته آینده در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار میگیرد، خاطر نشان ساخت: نشست های مستمری برای یافتن تعارض منافع میان این ۲ دستگاه برگزار گردیده و تهیه و گرداوری شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
وی در خاتمه یاد آور شد: در این شیوه نامه نحوه ورود به معضلات پیش رو مشخص شده و متولی حوزه تعیین میشود. هم چنین با اجرای این شیوه نامه، نگرانیها کم تر شده و تعارض منافع بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بصورت دقیق تر مشخص می گردد.
منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۹۷
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0