هماهنگی با ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار شهردار مشهد مقدس در راستای تسهیل کار مردم بیان کرد:

هماهنگی با ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار

شهردار مشهد، دو شنبه شب گذشته در حاشیه جلسه مشترک با ریاست و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی که با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، معاونت معماری و شهرسازی و شهرداران مناطق شهرداری مشهد برگزار گردید، گفت: پیش از این مردم برای صدورسند تفکیکی آپارتمان به ثبت مراجعه می ‌کردند که با دوگانگی اعلام مساحت از طرف کارشناسان ثبت و پایانکار صادره روبرو می‌ شدند.

کد خبر: 970323007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ - ۳:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، شهردار مشهد، دو شنبه شب گذشته در حاشیه جلسه مشترک با ریاست و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی که با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، معاونت معماری و شهرسازی و شهرداران مناطق شهرداری مشهد برگزار گردید، گفت: پیش از این مردم برای صدورسند تفکیکی آپارتمان به ثبت مراجعه می ‌کردند که با دوگانگی اعلام مساحت از طرف کارشناسان ثبت و پایانکار صادره روبرو می‌ شدند.

هماهنگی با ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار

هماهنگی با ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار

هماهنگی با  ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار/ صدور یک میلیون و سیصد هزار مترمربع پروانه ساختمان طی ۱ ماه گذشته

تقیزاده خامسی گفت: این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلاتی از جمله اتلاف وقت می ‌شد که برای رفع این مشکل نقشه ‌برداری مربوط به صدور پایانکار به نقشه ‌برداران نظام مهندسی مورد تایید اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری مشهد واگذار گردید.
وی با اشاره به مشکلات سیستم ارجاع کار به مهندسان ناظر ساختمان اظهار داشت: از زمانی که شهردار مشهد شدم بدنبال این بودم تا اخذ پروانه برای مردم تسهیل گردد لذا بارها این موضوع را ارائه کردیم که سیستم ارجاع کار جمع گردد، تا مردم خودشان بتوانند مهندسانشان را انتخاب کنند، همان طور که پزشک خود را انتخاب می‌ کنند.
تقی زاده تصریح کرد: معتقد هستم مهندس، پزشک ساختمان است، مگر برای درمان مردم، پزشک را تقسیم می ‌کنند، یا می‌ گویند بیاید نظام پزشکی تا بگوییم به کدام پزشک مراجعه کنید طبق همین اساس اگر مالک مایل نیست با یک مهندس کار کند ما نمی ‌توانیم اجبارش کنیم که بیاید با آن مهندس کار کند.
وی ادامه داد: پیش از ابلاغ قانون جدید، ارجاع کار به مهندسان بصورت رایانه‌ای و تصادفی انجام می‌ شد که در این روند مالک حق انتخاب مهندس ناظر را نداشت و این کار بصورت سیستمی انجام می‌ شد ولی اکنون و با ابلاغیه آخوندی نظام سیستمی ارجاع حذف گردیده است بدنبال این موضوع جلسه های مشترکی را با نظام مهندسی ساختمان برای اجرای چارت جدید برگزار کرده‌ایم.

هماهنگی با ثبت اسناد جهت انجام کارهای تجمیعی و ثبتی با پایانکار

شهردار مشهد مقدس بیان داشت: به دنبال این جلسه ها چارت جدید نحوه ارجاع کار از هنگام درخواست متقاضی تا هنگام صدور مجوز ساخت فراهم گردیده است که در این جلسه گزارشی از روند آن ارائه گردید.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به این که خوشبختانه وزیر مسکن و شهرسازی ابلاغیه جدیدی در رابطه با ارجاع کار صادر کرده است و آن چیز که دنبالش بودیم را پیدا کرده‌ایم،
گفت: اکنون و با گذشت ۱ ماه از اجرای آن افکار سنجی ‌های انجام شده نشان داد که مردم از دستورالعمل جدید استقبال کرده و راضی هستند.
شهردار مشهد مقدس افزود: در کنار مردم مهندسان هم عموما راضی هستند، لذا این اقدام خوبی است که صورت گرفته و ما نیز از آن در راستای تسهیل کار مردم حمایت می ‌کنیم و امیدوار هستیم با این کار، سازمان نظام مهندسی به جایگاه خودش که جایگاه بازرسی و برندسازی ساختمان است، باز گردد.
وی خاطر نشان ساخت: علاوه بر این موضوعات، از ۲ مرحله‌ای شدن صدور پروانه ساختمان و استفاده نیز گزارشی ارائه گردید .
تقی زاده، در ادامه به روند افزایشی صدور پروانه در ماه گذشته نیز اشاره کرد و یاد آور شد: طبق آمار طی یک ماه گذشته ۱ میلیون و سیصد هزار مترمربع پروانه صادر شده است، در حالیکه در کل سال گذشته مجموعا دو میلیون متر مربع پروانه صادر شده است.

منبع : مشهد عمران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۷
857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0