احیای معادن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ های نظام مهندسی مدیرکل منابع طبیعی بوشهر بیان داشت؛

احیای معادن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ های نظام مهندسی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در فعالیت معدن‌ های استان یک الزام است.

کد خبر: 970320011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ - ۵:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در فعالیت معدن‌ های استان یک الزام است.

احیای معادن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ های نظام مهندسی

احیای معادن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ های نظام مهندسی

احیای معادن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ های  نظام مهندسی

مهاجری، ظهر یک شنبه در جلسه بررسی معادن استان، گفت: اگر معادن استان می ‌خواهد پویاتر باشد باید از ظرفیت ‌های منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی و کشاورزی، به منظور کاهش تخریب اراضی ملی و برداشت اصولی از طبیعت استفاده کند.
مهاجری افزود: در حال حاضر حدود شصت و پنج درصد از معادن استان عملا غیر فعال است و فعال کردن آن ها بطوریکه کم ترین آسیب به طبیعت و اراضی ملی و بستر رودخانه ها پیش بیاید از دغدغه های ماست.
وی تاکید کرد: هر نوع اقدامی در طبیعت بمعنای دستکاری در طبیعت است که در این بین معدن هم که ثروتی عمومی است نوعی دستکاری در طبیعت محسوب می گردد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: این دستکاری یا تخریب در راستای بهره برداری از منابع و ثروت کشور باید بگونه ‌ای باشد که هم منافع آیندگان را تامین کند و هم آن چه را که در این فرایند احیانا تخریب میشود احیا و بازسازی کند که در اینصورت شرایط توسعه پایدار در طبیعت به وقوع پیوسته است.
وی، کمک به آموزش و ترویج اصول صحیح مهندسی در بخش ‌های مختلف تولید و ارتقای دانش فنی و کیفیت کار پروژه ‌های مرتبط را یکی از وظایف ذاتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دانست و تاکید کرد که دستگاه ‌ها بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ، به ویژگی‌ های توسعه پایدار در جهان توسعه یافته اشاره و بیان کرد: معادن وقتی میتواند به عنوان بخشی مهمی از طرح‌ های توسعه ملی در ایران مطرح باشد که طرح ‌های توسعه ‌ای خود را با استفاده از دانش متخصصان و مهندسان منابع طبیعی به سرانجام برساند و گرنه توسعه پایداری حاصل نخواهد شد.
مهاجری خاطر نشان ساخت: به باور بسیاری از کارشناسان، ما اکنون در مدیریت توسعه پایدار و عملکرد معادن با نگرانی ‌هایی در زمینه تخریب طبیعت مواجه هستیم و ما آماده هر گونه همکاری با طرحهای توسعه ای معادن در استان هستیم.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-نظارت

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۷
988 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0