گرامیداشت روز نقشه بردار در پیام ریاست سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

بسته حمایتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد الگویی برای استانهای سراسر کشور

فرشید، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: برای نخستین بار در کشور، طرحی در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصویب شد که طبق آن، پروژه های بزرگ ساختمانی در گروههای "ج" و "د" میتوانند از بسته حمایتی این سازمان استفاده کنند تا ضمن حمایت و تشویق و جذب سرمایه گذاران پروژه های بزرگ عمرانی و ساختمانی، نظارت مقیم و دائمی نیز در این پروژه ها برقرار گردد.

کد خبر: 970320010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ - ۲:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز_  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرشید، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: برای نخستین بار در کشور، طرحی در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصویب شد که طبق آن، پروژه های بزرگ ساختمانی در گروههای “ج” و “د” میتوانند از بسته حمایتی این سازمان استفاده کنند تا ضمن حمایت و تشویق و جذب سرمایه گذاران پروژه های بزرگ عمرانی و ساختمانی، نظارت مقیم و دائمی نیز در این پروژه ها برقرار گردد.

بسته حمایتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

بسته حمایتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

بسته حمایتی سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان یزد الگویی برای استانهای سراسر کشور 

به گفته فرشید، بعد از تصویب نهایی طرح در هیئت ۴ نفره متشکل از معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، مقرر گردید در مرحله نخست پروژه های مسکونی و تجاری گروه ” د ” که متراژ آن ها از پنج هزار متر مربع به بالا یا از روی شالوده دارای ۱۰ طبقه و بیش تر هستند مشمول این طرح قرارگیرند.
از ویژگیهای این طرح استفاده از مهندسان دارای صلاحیت طراحی (پایه یک با حداقل شش سال سابقه از پایه یک) و نظارت ( پایه یک نظارت) میباشد که تا به حال دویست و شصت و چهار نفر مسئولیت برای طراحی و نظارت در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی و نقشه برداری قبول مسئولیت کرده و دوازده پروژه بزرگ ساختمانی با متراژهای مختلف از این سیستم حمایتی استفاده کردند.
وی اظهار داشت: فهرستی از مهندسان واجد شرایط (دارای صلاحیت و ظرفیت کافی) تهیه و در اختیار سرمایه گذاران و مالکین جهت انتخاب و بستن قرارداد، قرار گرفته است.
به گفته فرشید، از مزایای مهم این بسته حمایتی، اعمال تخفیههایی بین بیست و پنج تا چهل و پنج در صد نسبت به تعرفه های جاری گروه “د” میباشد تا سبب شویق به سرمایه گذاری و رونق اقتصادی و اشتغال زایی مهندسین و سایر دست اندرکاران ساخت و ساز در استان شود.
با اجرایی شدن این بسته حمایتی مالکین و سرمایه گذاران بایستی ناظرین مقیم و کارگاهی خود را  طبق فرمهای مشخصی به سازمان اعلام کنند. گروه نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عملکرد و حضور ناظرین کارگاهی در پروژهها را بررسی خواهند کرد تا ضمن حضور مستمر ناظران کارگاهی در پروژه، مسائل و مواردی که نیاز به اصلاح دارد پی گیری گردد.

بسته حمایتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وی با ابراز رضایت از رعایت مباحث شهرسازی و معماری بومی و بویژه رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرای این پروژه ها و تثبیت جایگاه ناظر کارگاهی در آن ها، از اشتیاق گسترده روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان دیگر استانها برای الگو برداری از این طرح سخن گفت و تصریح کرد: یکی از مهم ترین محورهای مهم بحث در اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور و اعضای شورای مرکزی در جلسه دویست و بیست و هفت این شورا که هفته پیش در یزد برگزار گردید ابتکار عمل هیئت مدیره این استان در گرداوری و اجرای بسته حمایتی بود.
رئیس سازمان با تاکید بر این که تمام پروژه های مربوط به بسته حمایتی دارای مجری ذیصلاح میباشند، از مهندسان تلاشگری که فاقد هرگونه منع قانونی بوده و در ازای دریافت دستمزد کم تر از تعرفه، این مسئولیت را پذیرفته و عملاً سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را در اجرایی کردن نظارت کارگاهی حمایت کرده اند تشکر نمود.
فرشید ابراز امیدواری کرد با توجه به رایزنیهای انجام شده و تعامل فزاینده ای که بین سازمان با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار، شورای شهر و اداره کل راه وشهرسازی وجود دارد شاهد روند هرچه بهتر و مناسبتر در حوزه ساخت و ساز استان و ساخت ساختمانهای اصولی و فنی باشیم.

منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۷
1526 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0