دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اردبیل بیان کرد:

دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استان اردبیل ادامه داد: دانش آموختگان و متخصصین علوم کشاورزی می‌ توانند برای نیل به امنیت غذایی نقش خیلی مهمی داشته باشند.

کد خبر: 970320007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ - ۱۱:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استان اردبیل ادامه داد: دانش آموختگان و متخصصین علوم کشاورزی می‌ توانند برای نیل به امنیت غذایی نقش خیلی مهمی داشته باشند.

دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند

دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند

دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت  غذایی نقش مهمی دارند

ابراهیم فتایی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استان اردبیل روز گذشته در همایش فارغ‌التحصیلان رشته ‌های محیط‌ زیست و منابع طبیعی استان اردبیل، گفت: با توجه به ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته ‌های مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی در استان اردبیل، توانمند سازی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در مقطع فعلی ضرورت ویژه‌ای دارد.
دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند
وی اظهار داشت: افزایش روزافزون جمعیت و هم چنین نیاز‌های غذایی، سیاستگذاران حوزه غذا را بر آن داشته که برای تامین نیاز‌های مردم از حداکثر پتانسیل‌ های موجود برای تامین نیاز‌های خود استفاده کنند.
فتایی عنوان داشت: امروزه بخش کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن رکن اصلی تامین امنیت غذایی محسوب می گردند به طوری که در حال حاضر بیش از ۸۰% مواد غذایی مردم ما را این بخش در کشور تامین میکند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، سلامت و امنیت غذایی در این زمینه با تابعیت کامل از علم و تخصص ممکن خواهد بود و دانش آموختگان و متخصصین علوم کشاورزی می‌ توانند برای نیل به اهداف فوق نقش خیلی مهمی داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به این که صنعت کشاورزی و زیر بخش‌ های آن بطور گسترده نقش مؤثری در ایجاد ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال و تأمین غذای جامعه دارد لذا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی با دارا بودن بیش ترین فراوانی جمعیتی کارشناسان و فارغ التحصیلان نسبت به سایر بخش‌ ها و صنایع بعنوان تشکل تخصصی صنفی نقش تاثیرگذاری را بر عهده دارد.

دانش آموختگان علوم کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی نقش مهمی دارند

وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت بخش، استفاده از پتانسیل ‌های موجود، ساماندهی متخصصین و کارشناسان و دفاع از حقوق آن ‌ها و حفظ و پایداری محیط زیست از مهم ترین نیاز‌های بخش کشاورزی بوده که با تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تحقق پیدا کرده است.
استاد محیط‌ زیست و منابع‌طبیعی دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: با توجه به نقش محوری نیروی انسانی در توسعه و افزایش بازدهی اقتصادی و همچنین استفاده از تخصص در تولید بایستی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و منابع ‌طبیعی و محیط‌ زیست از جایگاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع‌ طبیعی و محیط‌ زیست بخوبی آشنا باشند.
وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه با گذشت چندین سال از زمان تاسیس این سازمان هنوز بخوبی توسط فارغ‌التحصیلان این رشته شناخته نشده است بهمین غلت وجود دوره‌ های نوآموزی برای فارغ‌التحصیلان آماده ورود به اعضا سازمان برای آشنایی با جایگاه، اهداف، استراتژی و حقوق متقابل سازمان خیلی ضروری است.

منبع : خبرگزاری دانشجو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

شش اشتباه موثر در عدم قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۷
1489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0