تخلف مالی پانزده میلیاردی در سازمان نظام مهندسی تهران عضو کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد:

تبعات منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و خصوصی

سید هادی بهادری، منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و نظام مهندسی را دارای تبعات بسیاری خواند و افزود: فعالیت مهندسان با مجموعه هایی که تعارض منافع در کار آنها وجود دارد باید لغو گردد.

کد خبر: 970320003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، سید هادی بهادری، منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و نظام مهندسی را دارای تبعات بسیاری خواند و افزود: فعالیت مهندسان با مجموعه هایی که تعارض منافع در کار آنها وجود دارد باید لغو گردد.

تبعات منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و خصوصی

تبعات منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و خصوصی

تبعات منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای  دولتی و خصوصی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و نظام مهندسی از طرف وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: انجام یکباره این ابلاغیه در قدم اول تبعات بسیاری در بر دارد از این رو باید بصورت مرحله ای این کار انجام گردد.
بهادری با عنوان این که منع پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و نظام مهندسی بطور کلی با توجه به حجم انبوه متقاضیان کار شاید تصمیم بدی نباشد، تصریح کرد: اما این که یکباره مانع فعالیت شخصی که بیست سال سابقه کار در بخش خصوصی دارد شویم به صلاح نیست زیرا مسیرهای دیگری از طرف این افراد پیدا شده و منشا مشکلات دیگری خواهد شد.
تعهدی از مهندسان در ابتدای ورود بکار در بخش دولتی اخذ گردد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که باید مهندسان را دسته بندی کنیم، اظهار داشت: باید تعهدی از کسانیکه در ابتدای ورود بکار در بخش دولتی هستند، اخذ گردد تا آنها بدانند که نمیتوانند در بخش خصوصی کار کنند که این موضوع شاید برای عده ای خود عاملی برای عدم رغبت به انجام کار دولتی باشد.

تبعات منع یکباره پذیرش همزمان مهندسان در سازمانهای دولتی و خصوصی

وی با عنوان این که باید مهندسانی که اکنون شاغل هستند نیز مورد دسته بندی قرار بگیرند، ادامه داد: برخی مهندسان با مجموعه هایی مشغول فعالیت هستند که تعارض منافع در کار آنها وجود دارد از این رو فرد شاغل در بخش نظارت مجموعه راه و شهرسازی نمیتواند در نظام مهندسی نیز فعال باشد.
فعالیت با منافع مشترک منشا مشکلاتی خواهد شد
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: طبیعی است که فعالیت با منافع مشترک منشا مشکلاتی خواهد شد از این رو باید در سپردن مسئولیتها به افراد دقت گردد.
بهادری، در خاتمه خاطر نشان کرد: ممنوعیت اشتغال مهندسان در سازمانهای دولتی و نظام مهندسی باید هوشمندانه رعایت گردد و طرح یک باره این موضوع مشکلات را بیش تر میکند.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۷
857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0