برگزاری گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده گردهمایی تخصصی

برگزاری گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده مقررات ملی ساختمان در اردبیل

گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه و هجده و نوزده مقررات ملی ساختمان بمناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی با همکاری شرکتهای آراکس و لیکا و با استقبال پرشور اعضای سازمان نظام مهندسی در اردبیل برگزار گردید.

کد خبر: 970305007 تاریخ انتشار: شنبه ۵ خرداد ۹۷ - ۱:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل،گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه و هجده و نوزده مقررات ملی ساختمان بمناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی با همکاری شرکتهای آراکس و لیکا و با استقبال پرشور اعضای سازمان نظام مهندسی در اردبیل برگزار گردید.

برگزاری گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده

برگزاری گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده

گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده  مقررات ملی ساختمان در اردبیل برگزار گردید

ریاست سازمان نظام مهندسی اردبیل نیز با اشاره به بحث مهم رعایت مقررات ملی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها با توجه به کمبود انرژی و حجم قابل توجه استفاده از سرمایه های ملی برای تامین انرژی، بیان کرد: ساختمانها یکی از منابع مهم مصرف انرژی هستند که باید برای بهینه سازی مصرف انرژی در آن ها با جدیت برنامه ریزی و عمل کرد تا از اتلاف انرژی و از دست رفتن سرمایه های ملی جلوگیری گردد.
اردشیر آرش ادامه داد: منابع انرژی نعمتهای الهی است که به ما ارزانی شده و بعنوان امانتی برای آیندگان در اختیار ماست پس باید در مصرف بهینه آن کوشید و در جهت اجرای کردن مباحث مقررات ملی تلاش جدی داشت تا به اقتصاد ملی نیز کمک شایانی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح نوین ساختمانی یکی از مهمترین راهکار های اجرای مباحث سه، هجده و نوزده در ساختمان است، گفت: استفاده از عایقهای حرارتی استاندارد و نوین در دیوارها، سقف و کف ساختمان و هم چنین استفاده از عایقهای صوتی میتواند آرامش و امنیت را برای بهره برداران به ارمغان آورده و کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد.

برگزاری گردهمایی تخصصی الزامات مباحث سه، هجده و نوزده

وی، از شرکت کنندگان در این گردهمایی خواستار ورود جدی اعضای نظام مهندسی به مباحث ساختمانهای سبز، استفاده از انرژی پاک در ساختمانها و ساختمانهای هوشمند شد و تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد، تنظیمات اتوماسیون ساختمانها و سیستمهای سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع باید به درستی و با دقت لازم در ساختمانها اعمال گردد تا از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آید.
در این گردهمایی اساتید برجسته مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مدیران فنی شرکتهای همکار در برگزاری گردهمایی به سخنرانی در مورد الزامات رعایت مباحث ملی ساختمان در مورد بهینه سازی مصرف انرژی و بهره وری در مصرف، عایقهای صوتی و هم چنین اطفاء حریق پرداختند که به نکات ویژه و تاثیر گذاری نیز در این مباحث اشاره گردید.
اساتید این گردهمایی به اهمیت بهره وری در مصرف انرژی که در مباحث مقررات ملی ساختمان بر لزوم رعایت آن اشاره کردند و و خواستار دقت نظر بیش تر عملی و علمی در اجرای این مقررات در ساختمانها و عملیاتهای عمرانی شدند.
در بخشی از این گردهمایی نیز از فعالان عرصه بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده کنندگان از مصالح نوین ساختمانی به شکل شایسته ای تجلیل بعمل آمد تا انگیزه ای برای سایر فعالان این عرصه جهت رعایت هر چه بیش تر مقررات ملی ساختمان گردد.
این گردهمایی با توجه به استقبال پرشور و بی ‌نظیر شرکت کنندگان در صبح یک خرداد برگزار گردیده و در نوبت بعد از ظهر نیز تجدید شد، هم چنین مقرر شد این گردهمایی با توجه به لزوم و اهمیت تاثیر گذار آن در مصرف انرژی و حفاظت از سرمایه های ملی و نیز استقبال بی ‌نظیر فعالان صنعت ساختمان و اعضای سازمان نظام مهندسی استان اردبیل، بعد از ماه مبارک رمضان بصورت منطقه ای در اردبیل برگزار شود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۷
891 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0