تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قمتولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قم ریاست سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم

تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قم

ریاست سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بیان کرد: سالانه در استان قم یک هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی تولید می ‌شود.

کد خبر: 970302010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بیان کرد: سالانه در استان قم یک هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی تولید می ‌شود.

تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قمتولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قم

تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قم

تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی  در استان قم

عباس خرمی در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، گفت: بیکاری یکی از مهم ‌ترین مسائل فارغ‌التحصیلان این بخش است.
خرمی ادامه داد: صد و پنجاه و دو شرکت فنی مهندسی عضو این سازمان هستند، ساماندهی فارغ‌التحصیلان مهندسی و کشاورزی استان قم از مهم‌ ترین شرح وظایف این سازمان است.
وی با اشاره به برخی اقدامات مهم صورت گرفته در این سازمان در سال ‌های گذشته بیان کرد: اصلاح آبیاری و کشت، ایجاد کشاورزی پایدار، تولید محصول سالم و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ ترین محورهای فعالیت این سازمان است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: با آبیاری تحت‌ فشار در نه هزار هکتار از اراضی استان تا هفتاد درصد صرفه‌ جویی در مصرف آب کشاورزی اتفاق افتاده است، توسعه اراضی مجهز به آبیاری تحت ‌فشار از محورهای مهم فعالیت این سازمان است.
خرمی با اشاره به مبحث اصلاح الگوی کشت افزود: برای تغییر الگوی کشت در استان قم کارگروه‌ های ویژه‌ای شکل ‌گرفته و برای این منظور نیز گیاهانی برای کشت در قم ترویج‌ شده که مناسب و مقاوم در مقابل بی‌آبی و شوری باشد، گیاهان گلخانه‌ای و باغات پسته برای کشت در اقلیم قم مناسب‌ تر است.
وی گفت: چهل هکتار کشت گلخانه‌ای در حال حاضر در استان قم مشغول فعالیت بوده که اشتغال‌ زایی قابل‌توجهی نیز به بار آورده است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم ادامه داد: سالانه در استان قم هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی تولید می‌ شود، در سطح استان چهارصد کارشناس و ناظر در حوزه کشاورزی و دامپروری مشغول فعالیت هستند، در سال نود و شش، ۱۹ مورد پروانه تأسیس دام، شیلات و طیور صادر شده است.

تولید سالانه هزار و دویست و چهل تن قارچ خوراکی در استان قم

خرمی با تأکید بر لزوم کاهش استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: برای کاهش استفاده از سموم در سال نود و شش، ۱۳ واحد سموم ساماندهی شده و تحت پوشش نظام‌ مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی قرارگرفته است، درمجموع چهل و هشت واحد سموم در استان قم موجود است.
وی گفت: نظارت بر خوراک دام یکی از اقدامات صورت گرفته در سال نود و شش بوده که برای این منظور نیز صد و پنجاه و سه مورد بازید و نظارت از کارخانه‌های تولید خوراک دام صورت گرفته است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، مشکل آسیاب ‌های تولید خوراک دام را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: حل مشکل فعالیت آسیاب‌ ها و کارخانه‌ های بدون مجوز که موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای در قم شده است در دست پیگیری است.
خرمی با انتقاد از بالا بودن آمار بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان این حوزه، خاطر نشان ساخت: از دو هزار و چهارصد فارغ‌التحصیل این بخش بیش از هزار نفر در شغل‌ های غیر مرتبط مشغول فعالیت هستند.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۹۷
869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0