جلسه هم اندیشی برای تصمیم گیری نهایی در مورد قانون نظام مهندسی هفته بعد و با هدف برسی اختلاف نظر در باره تعیین مهندس ناظر؛

وزیر راه و شهرسازی به مجلس میرود

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه در باره تعیین مهندس ناظر، بیان کرد: طبق برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده مقرر گردید در نشست هفته آینده کمیسیون عمران این مسئله بررسی گردد.

کد خبر: 970231016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه در باره تعیین مهندس ناظر، بیان کرد: طبق برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده مقرر گردید در نشست هفته آینده کمیسیون عمران این مسئله بررسی گردد.

وزیر راه و شهرسازی به مجلس میرود

وزیر راه و شهرسازی به مجلس میرود

وزیر راه و شهرسازی به  مجلس میرود

سید ابوالفضل موسوی بیوکی از ارسال نامه ریاست این کمیسیون به وزیر راه و شهرسازی برای بررسی اختلاف نظر این وزارت خانه با سازمان نظام مهندسی خبر داد.
وی، با اشاره به اختلاف نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه در باره تعیین مهندس ناظر، افزود: طبق برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده مقرر گردید در نشست هفته آینده کمیسیون عمران این مسئله بررسی گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عباس آخوندی وزیر راه و مسئولان سازمان نظام مهندسی نیز در این نشست حاضر میشوند تا با بررسی این اختلاف نظر راه‌ حلی پیدا کنیم.
موسوی ادامه داد: کمیسیون عمران بعنوان کمیسیون تخصصی به این مسئله ورود کرده است. رضایی، ریاست این کمیسیون  با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواهان بررسی و یافتن راه حلی برای این اختلاف نظر شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس در تشریح اختلاف نظر بین وزارت راه و سازمان نظام مهندسی، تاکید کرد: وزیر معتقد بود که انتخاب مهندس ناظر حق مالک است و مالک حق دارد تا مهندس ناظر خودش را انتخاب کند ولی این شخص باید از مهندسینی که گواهی نامه آن ها مورد تایید وزارت راه است، انتخاب گردد.

وزیر راه و شهرسازی به مجلس میرود

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به نظر مسئولان سازمان نظام مهندسی در مورد تعیین مهندس ناظر، خاطر نشان ساخت: مسئولان این سازمان معتقد‌اند مهندسین ناظر باید از طرف سازمان نظام مهندسی معرفی گردند. آن ها براساس اساس نامه مربوطه مهندسین ناظر را طبق درجه اهمیت ساختمان انتخاب کرده، که اینکار هم سبب ایجاد تعادل در توزیع کار بین مهندسین و هم سبب افزایش کیفیت خدمات می ‌شود.

منبع : تجارت آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۷
951 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0