نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را یکی از دلایل بروز تخلفات ساختمانی دانست و بیان کرد: برخی افراد سرمایه خود را به سمت ساختمان‌ سازی هدایت می ‌کنند در حالیکه توان فنی و تجربه لازم را ندارند.

کد خبر: 970231013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبارنظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را یکی از دلایل بروز تخلفات ساختمانی دانست و بیان کرد: برخی افراد سرمایه خود را به سمت ساختمان‌ سازی هدایت می ‌کنند در حالیکه توان فنی و تجربه لازم را ندارند.

نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد

نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد

نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت  سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد

حسن مجتبی‌زاده در باره افزایش تخلفات ساختمانی بنا بر اعلام بازرسی استان زنجان گفت: مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان طبق قانون موظف هستند تخلفات فنی و آیین ‌نامه ‌ای را بلافاصله به مرجع صدور پروانه گزارش دهند و شهرداری نسبت به توقف عملیات اقدام می ‌کند.
مجتبی زاده به نامناسب بودن سیستم ساخت و ساز کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر وضعیت طوری است که افراد سرمایه خود را به سمت ساختمان ‌سازی هدایت می‌ کنند در حالیکه توان فنی و تجربه لازم را ندارند.
وی با اشاره به این که کسب انتفاع بیش تر یکی از علل بروز تخلفات ساختمانی توسط سازندگان غیرحرفه‌ ای ساختمان است گفت: تلاش داریم تا قدم موثری در راستای کاهش تخلفات ساختمانی برداریم و همه مراحل اجرای عملیات توسط مجری ذی‌ صلاح انجام گردد.

نظام ساخت و ساز کنونی امکان جلوگیری از فعالیت سازندگان غیرحرفه‌ای را ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به استفاده از مصالح استاندارد تأکید کرد و افزود: سازندگان بطور معمول با افزایش طبقات، افزایش تراکم و متراژ ساختمان بدنبال سود بیش تر هستند ولی اگر سیستم ساخت و ساز طوری باشد که افراد در آن مسئولیت و تعهد داشته باشند شاهد تخلفات نخواهیم بود.
وی اظهار داشت: حتی تهعد در نظام ساخت و ساز باید به همه افراد دخیل از جمله تولیدکنندگان مصالح، فروشندگان، سازندگان، کارگران و ناظران مربوط باشد تا این روند بهبود یابد.
مجتبی زاده با اشاره به این که استان زنجان برای جلوگیری از ساخت بناها توسط سازندگان غیرحرفه‌ای پیش قدم شده خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای ساختمان ‌ها با متراژ بالای ششصد متر مربع باید توسط مجری ذی ‌صلاح احداث گردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۷
761 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0