جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می گردد معاونت وزیر را و شهرسازی بیان کرد:

جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می گردد

حامد مظاهریان با عنوان این‌ که جلسه مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته ‌ی جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: سازمان‌ های نظام مهندسی در استان ‌هایی که بخش نامه‌ های وزیر را اجرا نمی‌ کنند فرصت کوتاهی دارند که به بخش نامه برگردند در غیر اینصورت با آن ها برخورد جدی خواهیم داشت.

کد خبر: 970230014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، حامد مظاهریان با عنوان این‌ که جلسه مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته ‌ی جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: سازمان‌ های نظام مهندسی در استان ‌هایی که بخش نامه‌ های وزیر را اجرا نمی‌ کنند فرصت کوتاهی دارند که به بخش نامه برگردند در غیر اینصورت با آن ها برخورد جدی خواهیم داشت.

جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می گردد

جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می گردد

جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته  برگزار می گردد

معاونت وزیر را و شهرسازی ادامه داد: به سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان در استان‌ هایی که بخش نامه‌ های قانونی وزیر راه و شهرسازی را رعایت نمی‌ کنند اخطار جدی داده شده است. مدت زمان کوتاهی به آن ها فرصت دادیم که به بخش نامه برگردند. اگر این اقدام انجام نشود حتما بدون مماشات با آن ها برخورد می ‌کنیم.
مظاهریان در مورد زمان جلسه ای که ریاست سازمان نظام مهندسی پیشنهاد برگزاری آن را برای صحبت در باره موارد محل مناقشه داده است، افزود: این جلسه برنامه ‌ریزی شده تا در هفته‌ ی جاری برگزار گردد و بر روی مواردی که قرار است گفتگو شود توافق شده است.
وی، این موارد را به آیین ‌نامه کنترل ساختمان، سامانه‌ هایی که باید برای بخش نامه ‌ها تعبیه شود، سیستم آموزش و سایر موضوعاتی که جامعه مهندسی با آن درگیر است مرتبط دانست.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاحاتی نیز در مورد ابلاغیه ‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: خیر، بخش نامه ‌های دکتر آخوندی ملاک اجرایی است. کما این‌ که هم‌ اکنون سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان شهرهای بزرگ از جمله کرج، مشهد، اصفهان، مازندران و دیگر شهرهای بزرگ در حال پیروی از بخش نامه ‌ها هستند.

جلسه وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می گردد

از اواخر سال گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بخش نامه ‌های موسوم به ۵ درصد، تعارض منافع و حق انتخاب مهندس توسط مالک را خطاب به سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر کرد. براساس این بخش نامه‌ ها سازمان‌ های نظام مهندسی دیگر حق برداشت پنج درصد از حقوق مهندسان را ندارند، کارکنان دوازده دستگاه دولتی از اشتغال در نظام مهندسی ساختمان منع شدند و از این به بعد مالکان حق دارند مهندس ناظر خود را انتخاب کنند. این ابلاغیه ‌ها مخالفت سازمان نظام مهندسی را به دنبال داشته و فرج‌الله رجبی، ریاست این سازمان به استان‌ های تابعه نامه نوشته که دستورات وزیر را اجرا نکنند. بدنبال آن وزارت خانه پروانه اشتغال بکار حسن قربانخانی ـ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ـ را تعلیق و او از این سمت برکنار شد. روز بیست و نهم اردی بهشت احمد خرم بجای قربانخانی نشست. قرار است به پیشنهاد رجبی، جلسه ای برای گفتگو در مورد موارد اختلافی بین مسوولان وزارتخانه و سازمان برگزار گردد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۷
771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0