نماینده سنندج نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گردید ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین

اجرای سیاست‌ های ارتقاء کیفیت ساخت ‌و ساز در دستور کار قرار دارد

ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: ایجاد نظام تشویق علاوه بر انجام اقدامات کنترلی و بازدارنده برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

کد خبر: 970230013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: ایجاد نظام تشویق علاوه بر انجام اقدامات کنترلی و بازدارنده برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

اجرای سیاست‌ های ارتقاء کیفیت ساخت ‌و ساز در دستور کار قرار دارد

اجرای سیاست‌ های ارتقاء کیفیت ساخت ‌و ساز در دستور کار قرار دارد

اجرای سیاست ‌های ارتقاء کیفیت ساخت‌ و ساز در دستور  کار قرار دارد

باقر جلوخانی بیان داشت: با برگزاری دومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین، ایجاد نظام تشویق علاوه بر انجام اقدامات کنترلی و بازدارنده برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در این راستا این اداره کل بعنوان دبیرخانه دائمی این موضوع در کل کشور از طرف وزارت راه و شهرسازی انتخاب شد.
وی اظهار داشت: اجباری شدن نقشه گود براداری، تهیه جزئیات نقشه آسانسور، ایمنی ساختمان در مقابل زمین لرزه و بسیاری از موارد دیگر از مصادیق این سیاست‌ ها هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته با نظام مهندسی، ساختمان ‌هایی که زیر زمین دارند حتما باید نقشه ‌های تخصصی گود برداری را با توجه بوضعیت هم جواری ارائه کنند.
جلوخانی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد گود برداری در استان شاهد کاهش سوانح رخ داده در این حوزه بودیم که البته هم چنان اقدامات کنترلی و نظارتی بشدت ادامه دارد.

اجرای سیاست‌ های ارتقاء کیفیت ساخت ‌و ساز در دستور کار قرار دارد

وی خاطر نشان ساخت: نداشتن نقشه‌ های اجرایی و جزییات نصب آسانسور در ساختمان ‌ها از مشکلات اساسی موجود در این حوزه بود که طی مدت اخیر با استفاده از آیین نامه های ساختمانی و ترجمه ی آیین نامه های خارجی مرتبط، موضوعات مورد نظر ابلاغ شده و در حال حاضر همه ی نقشه های ساختمانی که از نظام مهندسی ترخیص میشوند در صورت وجود آسانسور، حاوی نقشه ها و جزییات اجرایی مربوط به آن میباشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: افزایش ایمنی دیوارهای پیرامونی و نماهای ساختمانی که در زمین لرزه های اخیر خسارات و تلفات زیادی بوجود آورده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات موثری در این حوزه در حال انجام است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسيسات مکانيکي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۷
786 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0