آیا وزیر راه و شهرسازی مدرک تحصیلی معتبر دارد عضو فراکسیون امید مجلس جزئیات نشست اعضای این فراکسیون با وزیر راه را تشریح کرد.

جلسه فراکسیون امید با آخوندی در مورد اختلاف وزارت راه و نظام مهندسی

ابوالفضل موسوی بیوکی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز (۴ شنبه بیست و ششم اردی بهشت) این کمیسیون، بیان کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی میهمان اعضای فراکسیون امید بود.

کد خبر: 970226004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ - ۱۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز (۴ شنبه بیست و ششم اردی بهشت) این کمیسیون، بیان کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی میهمان اعضای فراکسیون امید بود.

جلسه فراکسیون امید با آخوندی در مورد اختلاف وزارت راه و نظام مهندسی

جلسه فراکسیون امید با آخوندی در مورد اختلاف وزارت راه و نظام مهندسی

جلسه فراکسیون امید با آخوندی در مورد اختلاف وزارت  راه و نظام مهندسی

یک نماینده مجلس بیان کرد:”آخوندی” به قانون آشنا نیست
موسوی گفت: نشست فراکسیون امید در راستای بعد نظارتی مجلس برگزار گردید که در نشست امروز بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دستورکار اعضای فراکسیون امید قرار داشت.
وی ادامه داد: در این نشست در باره نوسازی بافت ‌های فرسوده، معضلات کلان شهر تهران و هم چنین در باره اختلاف نظر بین وزارت راه و سازمان نظام مهندسی بحث و تبادل نظر شد.
عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح توضیحات وزیر راه در مورد اختلاف نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه بر سر تعیین مهندس ناظر، افزود: وزیر معتقد بود که انتخاب مهندس ناظر حق مالک است و مالک حق  دارد تا مهندس خودش را انتخاب کند ولی باید از مهندسینی که گواهی نامه آن ها مورد تایید وزارت راه است، انتخاب کند.
موسوی تصریح کرد: نکته دیگر اینست که وظیفه شهرداری است که طبق قاعده ‌های خاص خودش بحث صدور پروانه و نظارتش را انجام دهد بنابراین در این زمینه اختیار با شهرداری است.
وی در تشریح نظر مسئولان سازمان نظام مهندسی، اظهار داشت: مسئولان سازمان نظام مهندسی معتقد هستند که مهندسان ناظر باید از طرف سازمان معرفی گردند و آن ها نیز براساس اساسنامه خودشان، مهندسین ناظر را طبق درجه اهمیت ساختمان انتخاب کرده که اینکار هم سبب ایجاد تعادل در توزیع کار بین مهندسان و هم سبب ارتقا کیفیت خدمات می ‌شود.

جلسه فراکسیون امید با آخوندی در مورد اختلاف وزارت راه و نظام مهندسی

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: لذا بین این دو نظریه بین وزارت راه و سازمان نظام مهندسی اختلاف نظر وجود دارد که آخوندی معتقد است که این حق مسلم مالک است که مهندس ناظر خود را انتخاب کند و مسئولان نظام مهندسی هم معتقد هستند که در چارچوب قواعد و آئین ‌نامه ‌های خودش انتخاب مهندس ناظر در حوزه کار این سازمان است.
نماینده مردم یزد در مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود وقت قرار شد تا در نشست های بعدی این موضوعات را با حضور مسئولان مربوطه بررسی گردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۹۷
1224 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0