برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی گردهمایی ملی

برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی با حضور ریاست شورای مرکزی و استاندار یزد

دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی امروز 3 شنبه بیست و پنجم اردی بهشت در یزد برگزار گردید.

کد خبر: 970225018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی امروز ۳ شنبه بیست و پنجم اردی بهشت در یزد برگزار گردید.

برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی

برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی

برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی  نظارت کارگاهی با حضور ریاست شورای مرکزی و استاندار یزد

در این گردهمایی افزون بر چهارصد نفر از مهندسان بهمراه ریاست و اعضای شورای مرکزی، روسای سازمانهای نظام مهندسی استانها و مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و مقامات استان حاضر بودند.
در شروع آئین، فرشید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش فشرده ای از وضع جاری و عملکرد این سازمان پرداخت.
محمدرضا جواهری، دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز درباره زمینه ها و ضرورتهای برگزاری گردهمایی اول و دوم نظارت کارگاهی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد نتایج مباحث و کمیسیونهای تخصصی این گردهمایی به زودی جمع بندی و جهت تصویب نهایی به شورای مرکزی سازمان ارائه گردد.
سخنران دیگر این گردهمایی، محمدرضا نقصان محمدی مدیر کل راه و شهرسازی یزد بود که ضمن تمجید از این اقدام سازمان و تشکر از حضور فعال مهندسان بیان کرد: برای من مایه افتخار است که خود بعنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی ساختمان بتوانم در جهت به نتیجه رساندن این گردهمایی همکاری کنم.
در ادامه گردهمایی، شیبانی اصل مدیرکل دفتر توسعه وزارت راه وشهرسازی به تفصیل در مورد نظارت کارگاهی و بازرسی ساختمان و تفاوتها و تشابهات آن ها سخن گفت و دیدگاههای خود را در مورد شرح وظایف مورد نظر برای ناظران کارگاهی تشریح کرد.

برگزاری جلسه نهایی دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی

صادقیان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این گردهمایی با اشاره به این که اکسیر اعتماد سرمایه مهمی سهمی برای خدمت به جامعه است گفت: ساخت و ساز مجاز قرین ساخت و ساز مقاوم و اصولی است و همه این موارد میتواند سرمایه های بزرگ سازمان نظام مهندسی ساختمان محسوب گردد.
صادقیان هم چنین با اشاره به مشکل کم آبی استان یزد خواستار مشارکت فعال سازمان و اعضای آن در جهت دست یابی به راه حلهای مناسب شد.
فرهمند، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد نیز که به نمایندگی از طرف شهردار سخن میگفت معماری اصیل یزد و آثار تاریخی و فرهنگی آن را سرمایه های ارزشمند این استان و سراسر کشور و جهان دانست.
فرهمند تحقق نظارت کارگاهی را کمک موثری به احداث ساختمانهای مناسب و مطلوب در عصر حاضر توصیف کرد که میتواند تداوم بخش آثار ماندگار گذشتگان باشد.
وی هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان را بازوی نظام فنی و اجرایی استان و شهرداری خواند.
سخنران محوری این آئین، رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بود که در آغاز سخن برای همه حاضران در جهت انجام عبادات در ماه مبارک رمضان آرزوی توفیق کرد.
رجبی، نظارت کارگاهی را اصلی مهم در حوزه مسائل فنی واجرایی توصیف کرد و آن را نه یک امر شخصی، بلکه یک امر کارشناسی و فنی است.
در ادامه این گردهمایی، محمدرضا جواهری دبیر گردهمایی و دبیر اجرایی شورای مرکزی به جمعبندی موارد مطرح شده پرداخت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
716 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0