نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان غربی بیان داشت:

نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجانغربی بر هدایت تحصیلی و شغلی هم سو با اشتغال و نیاز جامعه تاکید کرد.

کد خبر: 970225003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۱۰:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجانغربی بر هدایت تحصیلی و شغلی هم سو با اشتغال و نیاز جامعه تاکید کرد.

نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری

نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری

نبود تناسب میان افزایش  متخصص و معادن درحال بهره برداری

بیت اله سلیمی آوانسر گفت: با افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که رشته های تحصیلی آنها با بازار کار هم خوانی نداشته و بیشترشان بیکار و یا در مشاغل غیر مرتبط فعالیت دارند بنظر میرسد رفع این مشکل نیازمند هم سو کردن رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار است.
سلیمی ادامه داد: ارتباط و تناسب بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی و بازار کار و موقعیتهای شغلی در کشور یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و علمی و اشتغال جامعه انجام داد طبق این اساس امید است مسئولین ذیربط در قوانین جذب دانشجو برای رشته های مختلف و به ویژه رشته معدن، زمین شناسی و متالورژی و نقشه برداری بازبینی جدی داشته باشند.
وی افزود: با توجه به عدم تناسب افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری و محدوده های اکتشافی در حال اکتشاف ضروری است دستگاه‌ های ذی ربط و سازمان های دولتی هماهنگیهای لازم را با وزارت علوم و تحقیات و فناوری انجام دهند تا جوانان این کشور طبق اعلام نیاز از وزارت خانه و سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای جذب دانشجو اقدام کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی اظهار داشت: تنها با ایجاد شغل و افزایش کارگاه نمی‌ توان مشکل بیکاری را حل کرد بلکه باید در توزیع عادلانه کار در کشور دقت و نظارت بیش تری گردد؛ با توزیع صحیح یقیناً سهم عمده ای از مشکل بیکاری مرتفع می گردد.
سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی معدن استان دو هزار و صد و سیزده نفر عضو دارد که شامل پانصد و چهل و سه نفر  در رشته معدن، هزار و سیصد و هشتاد و شش نفر در رشته زمین شناسی، صد و بیست و هشت نفر در رشته نقشه برداری و شانزده نفر  در رشته متالورژی و چهل نفر در سایر رشته های مرتبط هستند.

نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی با عنوان این که از میان اعضای نظام مهندسی معدن استان، ششصد و یازده نفر آنها دارای پروانه اشتغال و هزار و پانصد و دو نفر فاقد پروانه اشتغال به کار هستند، گفت: پروانه اشتغال در چهار پایه ارشد، یک، دو و سه به اعضا داده میشود و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن می ‌توانند با گذراندن سوابق در معدن، دوره های آموزشی و قبولی در آزمون موفق به اخذ پروانه اشتغال و ارتقای پایه‌های بالاتر شوند.
وی خاطر نشان ساخت: سازمان نظام مهندسی معدن طبق ماده بیست و هفت قانون معادن تشکیل شده و اهداف  اصلی آن شامل حفظ و افزایش بهره وری منابع معدنی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی معدن در کشور، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیتهای معدنی، ارتقا کیفیت خدمات مهندسی معدن و کمک به ارتقا دانش فنی صاحبان حرفه در بخش معدن است.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
960 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0