مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی در سال نود و شش

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به رویکرد سازمان در برگزاری آموزشهای کارگاهی، بیان کرد: در سال گذشته 4750 نفر در آموزشهای دوره ارتقاء پایه و حدود شش هزار نفر در سی و پنج کارگاه آموزشی براساس سند جامع آموزشی سازمان مشارکت داشتند.

کد خبر: 970223015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به رویکرد سازمان در برگزاری آموزشهای کارگاهی، بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۵۰ نفر در آموزشهای دوره ارتقاء پایه و حدود شش هزار نفر در سی و پنج کارگاه آموزشی براساس سند جامع آموزشی سازمان مشارکت داشتند.

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های  آموزشی در سال نود و شش/ اساتید دانشگاهها دانشجویان را به مسئولیت حرفه ای و اجتماعی آشنا کنند

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی در سال نود و شش/ اساتید دانشگاهها دانشجویان را به مسئولیت حرفه ای و اجتماعی آشنا کنند
سیف الله علی نیا در آئین گرامیداشت روز معلم که با حضور اساتید دوره های ارتقاء پایه، روسای دانشگاهها و اعضای هیأت مدیره سازمان در روز شنبه بیست و دوم اردی بهشت ماه برگزار گردید، با تاکید بر اهمیت و جایگاه آموزش در توسعه کشورها، گفت: نقش آموزش در پیشرفت جوامع بر کسی پوشیده نیست و اگر آموزش بمعنای واقعی در مسیر تولید ثروت قرار گیرد مطمئنا تنها عامل پیشرفت خواهد بود و کشورهایی که در این حوزه قدم برداشته اند، موفقیتهای زیادی را کسب کردند.
علی نیا تصریح کرد: در کشور ما که حدود هشتاد میلیون جمعیت دارد مهمترین دغدغه جوانان و اشتغال است و این در حالیست که چین با ۱٫۵ میلیارد جمعیت، دومین اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است و تنها علت این موضوع تفاوت در شکل آموزش است.
وی با اشاره به رویکرد سازمان در برگزاری آموزشهای کارگاهی، ادامه داد: در سازمان نظام مهندسی سالها بر این باور بودیم که آموزشهای تئوری مربوط به ارتقاء پایه پاسخ گوی اهداف آموزشی نخواهد بود بهمین علت در سال نود و شش نیازسنجی در حوزه آموزش حرفه ای در سطح استان صورت گرفت که طبق آن سند آموزشی سازمان گرداوری گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: در سال گذشته دویست و هفتاد و چهار دوره ارتقا توسط هفت مجری آموزشی برگزار گردید که طبق آن چهار هزار و هفتصد و پنجاه نفر در آموزشهای دوره ارتقاء پایه شرکت داشتند و هم چنین حدود شش هزار نفر در سی و پنج کارگاه آموزشی براساس سند جامع آموزشی سازمان مشارکت کردند.
علی نیا با اشاره به وجود سی و پنج هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، اظهار داشت: با توجه بوضعیت نظام آموزش عالی کشور در کیفیت مدارک تحصیلی و مهارتهای عملی بحثهای جدی وجود دارد و حتی میزان تسلط به مفاهیم تئوری مهندسی هم قابل بررسی است.

مشارکت بیش از ده هزار نفر از اعضا در دوره های آموزشی

وی گفت: هم اکنون آزمون مقررات ملی ساختمان تنها فیلتر در حوزه مهندسی است که امیدوار هستیم این رویه ارزیابی نیز به سرنوشت آموزش کشور دچار نگردد.
علی نیا با اشاره به نقش اساتید در روشنگری و تاثیر گذاری بر دانشجویان، ادامه داد: اساتید دانشگاهها باید با بهره گیری از محیط آموزشی و تاثیری که بر داشجویان دارند، بسیاری از مسائلی که در حوزه صنفی و مهندسی وجود دارد را مطرح و جوانان را نسبت به مسئولیتهای حرفه ای و اجتماعی خود آگاه کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: امروز موضوعات مربوط به اخلاق حرفه ای، حقوق شهروندی، چگونگی شکل گیری شهرها و عدم رعایت مقررات ملی ساختمان از جمله دغدغه های حوزه مهندسی است که دیوان عدالت اداری، وزارت کشور واستانداریها نیز در این حوزه ها ورود پیدا کردند .
وی با اشاره به گزارش شورای انتظامی در مورد تخلفات حرفه ای، ادامه داد: طبق این گزارش هفتاد درصد تخلفاتی که صورت میگیرد به علت عدم آگاهی مهندسان به قوانین است و از اساتید آموزشی انتظار داریم از فرصت مناسبی که در اختیار دارند در ارتقا آگاهیهای اعضا در این حوزه ها بکوشند.
علی نیا یاد آور شد: ساختمان سرمایه ملی است و حفظ و صیانت از این سرمایه بعهده همه افراد است.
در ادامه این آئین، خادمیان ریاست کمیته آموزش سازمان، به ارائه گزارشی در مورد فعالیتهای کمیته در سال نود و شش پرداخت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۷
771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0