برگزاری بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در استان هرمزگان بزرگداشت روز معمار

برگزاری بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در استان هرمزگان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه فنی و حرفه ای سما بندرعباس آئین روز بزرگداشت معمار را در تاریخ پنجم اردیبهشت نود و هفت برگزار کرد .

کد خبر: 970222023 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه فنی و حرفه ای سما بندرعباس آئین روز بزرگداشت معمار را در تاریخ پنجم اردیبهشت نود و هفت برگزار کرد .

برگزاری بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در استان هرمزگان

برگزاری بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در استان هرمزگان

بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در  استان هرمزگان برگزار شد.

در آغاز، احسان محمد نژاد، ریاست مرکز آموزشی و فرهنگی دانشگاه سما ضمن خیر مقدم به حاضرین در مورد گرامیداشت مقام معمار به ایراد سخن پرداخت و سپس حیدری مقدم به عنوان نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان مطالبی حول محورهای ۱- معماری بدون معمار ۲- بررسی موردی حاشیه نشینی شهرها و نمونه های ناموفق معماری مدرن در محل سکونت مردم .برای حاضران ارائه کرد .
در طی این جلسه، نخستین سخنران مشیری در مورد معماری اقلیمی اظهارات خود را عنوان کرد و به نکات مهم در این سبک معماری که حائز اهمیت است اشاره کرد.
در ادامه جلسه، سخنران دوم ارفعی با اشاره مختصری به حکومت تیموریان در ایران و ارائه نمونه های از پروژه های انجام شده به ۳ اثر مهم که از این سبک پیروی میکند اشاره کرد ۱- مسجدگوهر شاد در( مشهد)۲- مدرسه غیاثیه در (خرگرد) ۳- مسجد جامع در( هرات) .

برگزاری بزرگداشت روز معمار و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس در استان هرمزگان

ارفعی گفت: معماری تیموری چهره شهر را عوض میکند و در معماری اسلامی وجود گنبدها ناشی از فرهنگ و بخشی از شرایط اقلیمی است و هم چنین کاشی کاری (گلی گر ) با طرح های متفاوت هندسی در این زمینه هنری نقش بسزایی دارد .
در اختتامیه، بعد از تشکر و قدردانی از پیشکسوتان معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اساتید دانشگاه مدعو و اعلام نتیجه مسابقه اسکیس به نفرات برتر به ترتیب : ۱- الهام محمودی باغستانی ۲- امین حامدی ۳- علی حاج علی زاده به رسم یاد بود جوائز و تندیس بمناسبت روز معمار اهدا گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
1375 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0