پرداخت تسهیلات به سازندگان، راه‌ گشای بازار مسکن است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد:

کنترل مضاعف سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی

 ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی عنوان کرد: طی سال گذشته سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی که پایانکار گرفته بودند توسط نظام مهندسی ساختمان کنترل مضاعف گردید.

کد خبر: 970222017 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی عنوان کرد: طی سال گذشته سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی که پایانکار گرفته بودند توسط نظام مهندسی ساختمان کنترل مضاعف گردید.

کنترل مضاعف سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی

کنترل مضاعف سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی

سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی کنترل مضاعف گردید

علی اکبر رمضانی پیش از ظهر شنبه با اشاره به این که سالانه بالغ بر پانصد هزار متر مربع ساختمان توسط مردم خراسان شمالی اجرا میشود، ادامه داد: بعد از کنترل مضاعف شصت و یک پرونده انتظامی تشکیل شد.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن پانصد و پنجاه مورد گزارش نیز به شهرداریها ارجاع شد که البته پرونده های ارجاع داده شده بمنزله تخلف صد در صدی نبوده و گاهی برخی موارد نیاز به اصلاح داشته که انجام شده است.
رمضانی مطرح کرد: نظام مهندسی ساختمان بعنوان نهادی مردمی سعی بر این دارد که با پیگیری و نظارتهای مستمر بتواند با اتکا به علم روز عمر ساختمانها را افزایش دهد که در این مسیر همکاری مردم بیش از هر نهادی نیاز است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: در همین رابطه مبحث بیست و دو که اشاره به نگه داری ساختمان میکند و اجرای مبحث نوزده برای ما بسیار اهمیت پیدا میکند و شهروندان باید بدانند که رعایت این مباحث بمنزله هزینه بیش تر نیست و قطعا در بازده زمانی چند ساله این هزینه ها برگشت خواهد داشت.
وی با اشاره به این که سالانه چهارصد میلیارد تومان ساخت و ساز در استان انجام میشود، گفت: چنان چه رعایت موارد مختلف ایمنی بمنظور افزایش طول عمر ساختمانها را داشته باشیم همین میزان به مردم کمک کرده ایم.

کنترل مضاعف سی درصد ساختمانهای خراسان شمالی

رمضانی در مورد ساخت نماهای رومی که اخیرا در خراسان شمالی باب شده است نیز خاطر نشان کرد: اجرای نماهای غیر ایرانی و اسلامی در استان جای تامل دارد و البته باید بدانیم که همین نماهای کنونی که در حال اجراست نیز تقلید اشتباه از نمای رومی است و موارد مختلف اصولی آن رعایت نمیشود.
رمضانی در مورد حوادث گاز گرفتگی استان که طی چند سال گذشته افزایش داشته است یاد آور شد: بدون شک نظام مهندسی وظیفه نظارت بر اجرای لوله کشی و نحوه اتصالات گاز دارد و ما این موضوع را کتمان نمیکنیم اما اگر پیگیر حوادث گازگرفتگی در استان باشید متوجه میشوید که اکثر گاز گرفتگیها به علت تغییراتی بوده که بعد از پایانکار انجام شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به رعایت مقررات ملی ساختمان گفت: قانون رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از افتخارات ماست و باید اجرای این قانون را بطور فرهنگ گسترش دهیم تا از بسیاری مشکلات پیش گیری گردد.

منبع : خبرگزار مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
682 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0