برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در واحد میانه برگزاری آزمون

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در واحد میانه

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان ‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

کد خبر: 970222005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان ‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در واحد میانه

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در واحد میانه

آزمون سراسری نظام مهندسی  در واحد میانه  برگزار شد.

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه‌ای کاردان‌ های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در سال نود و هفت، تعداد سیصد و چهارده نفر داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه بیستم و بیست و یکم اردی بهشت ماه امسال در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.
آزمون نظام مهندسی پایه سه در نوبت صبح پنج شنبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک، و آزمون حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان در رشته های کاردان تأسیسات مکانیکی، کاردان تأسیسات برقی، کاردان معماری، کاردان عمران، کاردان شهرسازی و کاردان نقشه برداری با شرکت نود و دو نفر مرد و بیست و هفت نفر زن انجام گرفت.
در عصر پنج شنبه، داوطلبان به تعداد صد و شش نفر مرد و بیست نفر زن در رشته های تأسیسات مکانیکی (نظارت)، تأسیسات برقی (نظارت)، معماری (اجرا) و عمران (اجرا)، داوطلبان به سوالات تستی و تشریحی خود جواب دادند.
در نوبت صبح جمعه آزمون داوطلبان به تعداد چهل و هفت نفر مرد و دوازده نفر زن در رشته‌های تاسیسات مکانیکی (طراحی)، تاسیسات برقی (طراحی) و عمران (محاسبات) و در عصر جمعه نیز آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی، در رشته معماری (طراحی) ده نفر مرد و زن (در مجموع)  رقابت کردند.
همین الزام شرکت در آزمون، می‌ تواند انگیزه ‌ای قوی باشد تا سبب شود مهندسانمان اندکی جدی‌ تر، مباحث مقررات ملی که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.
فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای اخذ پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ التحصیلان پزشکی برای اخذ پروانه پزشکی از نظام پزشکی میگذرانند، است.

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در واحد میانه

مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سال ‌های گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه قارغ التحصیل شده است.
این آزمون سبب شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس ‌های کنکوری و آزمون‌ های آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تست ‌های کنکوری این آزمون که پیچاندن سوال در ذهن مهندسان هم شهرت یافته اند و خود به پیچده ‌تر شدن این آزمون در ادوار گذشته کمک کرده است.
ورود به این حرفه برای اخذ پایه ۳ برای مهندسان عمران شامل ۴ بخش نظارت، محاسبات، اجرا و طراحی هست که بخش اجرا به تازگی در فهرست این آزمون قرار گرفته است.

منبع : آنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
1633 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0