لزوم تصمیمات فرابخشی حامد مظاهریان

بازدید معاون مسکن و ساختمان از روند برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان

معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی بیان کرد: این آزمون ‌ها مهم ترین و بزرگ ترین آزمون ‌های تخصصی در سطح کشور هستند.

کد خبر: 970221001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ - ۴:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی بیان کرد: این آزمون ‌ها مهم ترین و بزرگ ترین آزمون ‌های تخصصی در سطح کشور هستند.

بازدید معاون مسکن و ساختمان از روند برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان

بازدید معاون مسکن و ساختمان از روند برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان

معاون مسکن و ساختمان از روند  برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان بازدید کرد.

حامد مظاهریان در این مراسم با اشاره به این که در این آزمون بیش از صد و سی و چهار هزار نفر شرکت‌ کردند، عنوان کرد: این نخستین آزمون نظام مهندسی در سال نود و هفت است و دومین آزمون نیز در نیمه دوم سال برگزار می گردد.
مظاهریان ادامه داد: آزمون سراسری صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در هفت رشته اصلی شامل شهر‌سازی، معماری، عمران، ترافیک، نقشه‌برداری، تأسیسات مکانیکی و برقی‌ برگزار می گردد و با توجه بوجود صلاحیت ‌های مختلف در هر رشته شامل نظارت، طراحی و اجرا در مجموع سیزده آزمون برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به شخصی سازی سوالات آزمون برای هر داوطلب اظهار داشت: در این آزمون هر فرد بصورت شخصی و در رشته تخصصی خود سئوالات‌ را پاسخ می ‌دهد و این خود اثر خیلی زیادی در صحت‌ برگزاری امتحان دارد.
معاون مسکن و ساختمان‌ وزیر راه و شهرسازی‌ در مورد ضرورت برگزاری این آزمون افزود: در دنیا معمول است که پس از تحصیلات دانشگاهی و گذراندن سه سال کار تجربی‌، مهندسان باید در یک آزمون دیگر شرکت کنند و توانایی خودشان را در این حوزه‌ بسنجند. با گذراندن و موفقیت در این آزمون، مهندسان دارای صلاحیت شده و وارد کار حرفه‌ای می‌ شوند.

بازدید معاون مسکن و ساختمان از روند برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان

مظاهریان با اشاره به این که این آزمون در شصت و پنج حوزه‌ امتحا‌نی برگزار‌ میگردد،  تصریح کرد: آزمون‌ صلاحیت‌ حرفه‌ ای مهندسان ساختمان، بزرگ ترین‌ آزمون علمی و تخصصی در کشور بشمار میرود.
وی با تاکید بر این که با برگزاری چنین آزمون ‌هایی اطمینان مردم برای دادن اجرای کار به مهندسان‌ بیش تر می ‌شود، ادامه داد: افرادی که در این آزمون قبول شوند، پروانه اشتغال بکار با صلاحیت اجرا اخذ خواهند کرد.
مظاهریان در مورد زمان اعلام نتایج این آزمون خاطر نشان کرد: نتیجه این آزمون در اول مرداد ماه سال نود و هفت اعلام میگردد و قبول‌ شد‌گان رسما وارد خدمات‌ حرفه‌ای به مردم می‌ شوند.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۷
1082 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0