برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مطرح کرد:

شرکت بیش از صد و سی و چهار هزار نفر در آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان

حامد مانی فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از شرکت بیش از صد و سی و چهار هزار نفر در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان خبر داد و بیان کرد: این آزمونها مهم ترین و بزرگ ترین آزمونهای تخصصی در سطح کشور هستند.

کد خبر: 970220001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷ - ۶:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  حامد مانی فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از شرکت بیش از صد و سی و چهار هزار نفر در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان خبر داد و بیان کرد: این آزمونها مهم ترین و بزرگ ترین آزمونهای تخصصی در سطح کشور هستند.

شرکت بیش از صد و سی و چهار هزار نفر در آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان

شرکت بیش از صد و سی و چهار هزار نفر در آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان

شرکت بیش از صد و سی و  چهار هزار نفر در  آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان

وی با اشاره به برگزاری آزمونهای نظام مهندسی عنوان کرد: آزمونهای ورود به حرفه مهندسی برای هفت رشته در سراسر کشور بطور هم زمان در تاریخهای بیستم و بیست و یکم اردی بهشت روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می گردد.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: این آزمونها بزرگ ترین و مهم ترین آزمونهای تخصصی کشور برای تایید صلاحیت حرفه ای اعضای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان است که در صورت قبولی بعنوان یکی از مدارک دریافت پروانه اشتغال بکار رشته های مهندسی مورد استفاده قرار میگیرد.
مانی فر در مورد تعداد شرکت کنندگان در این آزمونها افزود: در این دوره از آزمونها بیش از صد و سی و چهار هزار نفر از داوطلبان که شامل صد و هشت هزار و هشتصد و چهل و نه نفر از آقایان و بیست و پنج هزار و چهارصد و نود و سه نفر از خانمها شرکت خواهند کرد، که نسبت به دوره قبل با هشت درصد کاهش در تعداد شرکت کنندگان همراه است.
وی تصریح کرد: استان تهران با بیست و شش هزار و  نهصد و سی و نه نفر بیش ترین و حوزه اداره کل راه و شهرسازی با سیصد و هجده نفر کم ترین تعداد شرکت کننده را دارند. این آزمونها در شصت و نه حوزه آزمونی در سراسر کشور برگزار می گردد.


وی در مورد رشته های مختلف شرکت کننده در آزمونها نیز ادامه داد: بیش ترین داوطلب در رشته عمران صلاحیت نظارت با یی و سه هزار و چهارصد و پنجاه نفر و کم ترین شرکت کننده  مربوط به رشته ترافیک با سیصد و هشتاد و هفت نفر است. هم چنین بیش ترین شرکت کنندگان از میان آقایان با سی و یک هزار و پانصد و بیست نفر در رشته عمران صلاحیت نظارت و کمترین شرکت کنندگان با سیصد و پنجاه و شش نفر مربوط به رشته ترافیک است. هم چنین بیش ترین شرکت کننده خانم در یک رشته با هشت هزار و هشتاد و هفت نفر در رشته عمران صلاحیت نظارت و کم ترین تعداد با سی و یک نفر در رشته ترافیک بوده است.
وی اظهار داشت: تمامی آزمونها به استثنای آزمون طراحی معماری که بصورت ترسیمی است، تستی برگزار می گردد و شرط قبولی در تمامی آزمونها کسب پنجاه درصد از نمره در نظر گرفته شده است.
مانی فر در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کل داوطلبان خاطر نشان کرد: به اطلاع همه عزیزان میرسانم نتایج اول مرداد ماه امسال اعلام خواهد شد.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۷
1726 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0