برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه عنوان کرد:

پنج پهنه معدنی کرمانشاه عملا بلوکه است

   مرتضی عزیزی اظهار داشت: ۵ پهنه معدنی شناسایی شده در کرمانشاه عملا بلوکه است و امکان هیچ سرمایه‌گذاری در آن ها وجود ندارد.

کد خبر: 970219012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مرتضی عزیزی اظهار داشت: ۵ پهنه معدنی شناسایی شده در کرمانشاه عملا بلوکه است و امکان هیچ سرمایه‌گذاری در آن ها وجود ندارد.

پنج پهنه معدنی کرمانشاه عملا بلوکه است

پنج پهنه معدنی کرمانشاه عملا بلوکه است

پنج پهنه معدنی کرمانشاه عملا بلوکه است

وی، با اشاره به شناسایی پنج پهنه معدنی در استان، گفت: این پهنه‌ها شامل  پهنه شمالِ سنقر در حوزه معادن فلزی، هرسین در حوزه سنگ تزئینی، اسلام آباد غرب در حوزه دولومیت، گیلان غرب در حوزه قیرطبیعی و پهنه میانی استان برای ذخایر سیلیس و … است.

عزیزی ادامه داد: این پهنه‌ها چهار، پنج سال است که برای کارهای کارشناسی و مطالعات به شرکت ‌هایی واگذار شده که نتیجه چندانی نداشته و عملا بلوکه است.
وی با عنوان این که این ۵ پهنه از نظر ذخایر انواع مواد معدنی بسیار غنی هستند، افزود : این شرایط سبب شده امکان درخواست معدن و سرمایه‌گذاری در این حوزه را نداشته باشیم.

به گفته وی، این پهنه‌ها چهل تا پنجاه درصد وسعت استان را به خود اختصاص داده و تقریبا چیز دیگری برای سرمایه‌گذاری ‌های معدنی باقی نمانده است.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه از تعطیلی بسیاری از معادن فعلی استان که از قبل مجوز گرفته بودند هم خبر داد و تصریح کرد: از سیصد و پنجاه معدن استان فقط صد مورد آن ها فعال باقی مانده بود.

پنج پهنه معدنی کرمانشاه عملا بلوکه است

وی با عنوان این که از سال گذشته تا به حال بسیاری از معادن موجود هم تعطیل شدند، گفت: اکنون فقط بیست تا سی معدن فعال در استان داریم.
وی به روز نبودن ماشین آلات، نبود سرمایه در گردش، عدم حمایت دولتی و… را از مهم ترین علل تعطیلی معادن استان عنوان کرد و افزود: علاوه بر معارض‌ های محلی، متاسفانه برخی ادارات نیز به معارضان معادن تعطیل شدند.
عزیزی از مشکلات بیمه تامین اجتماعی، حقوق دولتی، مالیات و … نیز که سد راه معادن استان شده انتقاد کرد.
وی  معتقد است، با وجود این مشکلات، علی ‌رغم پتانسیل‌ های خوبی که در حوزه معادن استان داریم امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان یاد آور شد: این امر مشکلات بسیاری را نیز برای نظام مهندسی معدن استان بوجود آورده و با کمبود شدید منابع مالی روبرو هستیم.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۷
1027 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0