مخالفت‌ ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:

بخش نامه‌ های آخوندی قانونی است/ مخالفت‌ ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است

به دنبال ضرب العجل یک هفته ای اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیرراه وشهرسازی بمنظور تهیه گزارش مستدل برای رفع تناقضات قانونی بخش نامه ‌ی اخیر وی، یک عضو کمیسیون عمران مجلس از قانونی بودن بخش نامه ی آخوندی  خبرداد و عنوان کرد : به علت اشراف وزیرراه وشهرسازی به قانون نظام مهندسی ساختمان، ادعای غیرقانونی بودن بخش نامه های وی مردود است.

کد خبر: 970219006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به دنبال ضرب العجل یک هفته ای اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیرراه وشهرسازی بمنظور تهیه گزارش مستدل برای رفع تناقضات قانونی بخش نامه ‌ی اخیر وی، یک عضو کمیسیون عمران مجلس از قانونی بودن بخش نامه ی آخوندی  خبرداد و عنوان کرد : به علت اشراف وزیرراه وشهرسازی به قانون نظام مهندسی ساختمان، ادعای غیرقانونی بودن بخش نامه های وی مردود است.

مخالفت‌ ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است

مخالفت‌ ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است

بخش نامه‌ های آخوندی قانونی است/ مخالفت ‌ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است

سید کمال الدین شهریاری با عنوان این که بنده براین باور هستم که بخش نامه های وزیر راه وشهرسازی مغایرت قانونی ندارد اظهار داشت: قانون نظام مهندسی ساختمان در دوره وزارت آقای آخوندی گرداوری شده است و بنده دراین زمان معاون نظام مهندسی ایشان بوده‌ام.
وی با تاکید براین که علاوه براین که قانون نظام مهندسی ساختمان در دوره اول وزارت آقای آخوندی گرداوری شده است و ایشان جزء گرداوری کنندگان قانون نظام مهندسی بوده اند، در همین حال آیین‌ نامه کنترل ساختمان نیز دردوره وزارت ایشان گرداوری شده ‌است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که با توجه به این موارد میتوان گفت که بخش نامه‌ های وی نیز کاملا طبق قانون است ادامه داد: بنابراین با توجه به سابقه دکترآخوندی واشراف ایشان برمقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی ،می‌ توان گفت که بخش نامه های وی نیز کاملا قانونی است.

مخالفت‌ ها ناشی از تهدید منافع سودجویان است

شهریاری درپاسخ به اینکه برخی ازمنتقدان بخش نامه های وزیرراه‌وشهرسازی براین باور هستند که این بخش نامه های وی موجب بیکاری مهندسان خواهد شد و بنابراین لغو ارجاع نظارت و حذف درآمد پنج درصدی تهدیدی برای فرصت ‌های شغلی مهندسان است بیان داشت: بنده این دیدگاه را بهیچ وجه قبول ندارم و براین باور هستم که بخش نامه های وزیرراه موجب اعتلای جایگاه حرفه ای سازمان نظام مهندسی خواهد شد و برخلاف اظهارنظرها بهیچ وجه دربردارنده تهدیدی برای جامعه مهندسی نیست و تاثیری برای فرصت های شغلی مهندسان نیست.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به این که مخالفت ها با بخش نامه وزیرراه‌و شهرسازی ناشی از نگاه سود جویانه است افزود: با توجه به این که با حذف عوارض پنج درصدی منافع بسیاری از افراد تهدید خواهد شد لذا طبیعی است که بسیاری با این تصمیم وزیر راه مخالفت کنند.

منبع : صما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۷
978 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0