توصیه های خورشیدی برای افزایش ایمنی برای مقابله با زمین لرزه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت:

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان برای مقابله با بحران زلزله

احمد رضا خورشیدی عنوان کرد: زلزله های اخیر هشدار بوده و باید خود را برای مقابله با بلایای طبیعی آماده کنیم .

کد خبر: 970219002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، احمد رضا خورشیدی عنوان کرد: زلزله های اخیر هشدار بوده و باید خود را برای مقابله با بلایای طبیعی آماده کنیم .

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان برای مقابله با بحران زلزله

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان برای مقابله با بحران زلزله

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان برای مقابله با بحران زلزله

وی، با اشاره به زمین لرزه ‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: زمین لرزه در جغرافیای استان تا کنون به شکل جدی آسیب پذیر نبوده ولی زلزله های اخیر یک هشدار بوده و باید خود را برای مقابله با بلاهای طبیعی آماده کنیم.
خورشیدی ادامه داد: میزان تخریب زلزله به عواملی مانند بزرگی زلزله، فاصله از گسل و ویژگی ‌های زمین شناسی منطقه مرتبط است و سازه ‌های بیمارستان و مراکز خدماتی، امدادگری و پل‌ ها در مناطق زلزله خیز باید علاوه بر زیبایی از استحکام برخوردار باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که شهر یاسوج در سلسله جبال زاگرس و در درون زاگرس چین خورده قرار دارد، عنوان داشت: وجود گسل ‌های فراوان منطقه و خسارت ناشی از زمین لرزه، ضرورت پهنه ‌بندی خطر این پدیده در منطقه الزامی است.
وی در مورد رعایت نشدن حریم خیابان ‌ها در حاشیه شهرهای استان تصریح کرد: در روستاهای اقماری چسبیده به شهر کوچه‌ هایی وجود دارد که وقتی در عمقشان وارد می ‌شویم عرض کمی دارند و با این که جمعیت زیادی در آن ها ساکن است می‌ تواند بحران جدیدی باشد.
این مسؤول افزود: گرچه رفتار زمین بسیار پیچیده و غیرقابل پیش ‌بینی است ولی وقوع زلزله‌ های کوچک می ‌تواند منجر به آزادسازی تدریجی انرژی زمین گردد و همین امر در جلوگیری از وقوع زلزله بزرگ ‌تری بسیار مؤثر است.

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان برای مقابله با بحران زلزله

وی با تأکید بر این که چنان چه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه ‌ای باشیم باید ضوابط آئین ‌نامه زلزله و تمهیدات فنی لحاظ شود، مطرح کرد: ترویج مقررات ملی ساختمان بعنوان یک فرهنگ خیلی ضروری است.
خورشیدی خاطر نشان کرد: انتظار می‌ رود رسانه ‌ها و دستگاه‌ های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ساختمان بعنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان ‌سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی سعی کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد یاد آور شد: طبق ماده پنج آیین نامه مقررات ملی ساختمان‌ سازی، تمامی طراحی ‌ها از جمله معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی باید از طرف اشخاص حقیقی با حقوقی که دارای پروانه اشتغال تهیه گردد.

منبع : شهرفردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۷
874 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0