لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها منصور بهادری بیان کرد:

لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها

عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که آثار فاخر معماری کشور مربوط به دهه چهل میباشد بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها تاکید کرد.

کد خبر: 970218008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران، عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که آثار فاخر معماری کشور مربوط به دهه چهل میباشد بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها تاکید کرد.

لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها

لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها

لزوم فرهنگ سازی در حوزه  معماری فاخر در ساخت و سازها

بهادری در آئین گرامیداشت روز معمار که عصر روز ۱ شنبه در مجتمع فرهنگ رفاهی میزبان بابلسر برگزار گردید، با اشاره به اهمیت معماری، بیان کرد: معماری در طول حیات انسان از تولد تا مرگ، زندگی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و ارتباط ساختمان با ساکنین را برقرار میکند.
عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که انسان حلقه مفقوده در ساخت و ساز است، ادامه داد: در ساخت و سازهایی که در سالهای اخیر شاهد هستیم انسان حلقه گم شده در چرخه ساخت و ساز بود و باید به سمتی برویم که معماری انسان محور داشته باشیم.
وی با اشاره به معماریهای مدرن امروزی، ادامه داد: معماری مدرن امروز برای قشر مرفه بیش تر کار میشود و این در حالیست که معماری موفق است که برای طبقه ضعیف جامعه بتواند معماری فاخر طراحی کند.
بهادری با عنوان این که جایگاه شورای مرکزی و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور چیست، تاکید کرد: با این روندی که در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان داریم نتوانستیم در بیش از ۲ دهه فرهنگ سازی کنیم. آثار فاخر معماری کشور مربوط به دهه چهل میباشد و از آن پس نتوانستیم آثار فاخری را به جامعه تحویل دهیم .

لزوم فرهنگ سازی در حوزه معماری فاخر در ساخت و سازها

عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: در برند سازی موفق عمل نکردیم و این مربوط به نوع نگاهی است که در قانون، آیین نامه و بخشنامه هایی وجود دارد .
وی اظهار داشت: زمان کمی داریم که آثار فاخر و ماندگاری از خود بجا بگذاریم. نظام معماری در حوزه آثار فاخر بمراتب قویتر از سازمان نظام مهندسی عمل کرده است.
وی با تاکید بر عدم رعایت عدالت نظام سهمیه ای در حوزه رشته معماری، یاد آور شد: نظامات معماری در هیچ جای دنیا بصورت نظام کوپنی و سهمیه ای عمل نمیکنند. کار فکری و مشاوره ای در هیچ جایی بمناقصه گذاشته نمیشود چرا که در غیر اینصورت تفکر و خلاقیت معنا ندارد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
985 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0