آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق استاندار خراسان رضوی

آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان با توجه بظرفیت وتوان قابل توجه تخصصی در حوزه های عمران و توسعه آمادگی مشارکت در پروژه های مختلف و توسعه همکاریها و تقویت صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق را دارد.

کد خبر: 970215010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷ - ۴:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختان خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان با توجه بظرفیت وتوان قابل توجه تخصصی در حوزه های عمران و توسعه آمادگی مشارکت در پروژه های مختلف و توسعه همکاریها و تقویت صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق را دارد.

آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق

آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق

آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی  به کشور عراق

علیرضا رشیدیان در دیدار معارفه سرکنسول جدید عراق در مشهد، با اشاره به حضور شرکتهای فنی و مهندسی استان در برخی از پروژه های عراق، تصریح کرد: امید است در شرایط جدید فضایی بهتر و مناسبتر برای حضور شرکتهای استان درپروژه های عمرانی عراق فراهم گردد.
رشیدیان عنوان کرد: در راستای تقویت حوزه مبادلات اقتصادی و تجاری تا به حال مواردی از تبادل هیئتهای اقتصادی وحضور در نمایشگاههای دو طرف انجام شده ولی به نسبت ظرفیتهای خراسان رضوی و نیز عراق خیلی اقناع کننده نیست.
وی با اشاره به گستردگی ظرفیتهای بالقوه استان، ادامه داد: میتوان درتولید برخی کالاها بصورت دو مرحله ای عمل کرد که بخشی از تولید در داخل استان و بخشی دیگر در عراق انجام گردد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی نگرانیهای تجار خراسانی به ویژه در حوزه تغییر تعرفه کالاهای بازرگانی صادراتی استان به عراق، گفت: توسعه صادرات و همکاریها و سرمایه گذاریهای مشترک نیازمند تسهیل شرایط است و تجار و بازرگانان استان تمایل زیادی به استفاده از ظرفیتهای همکاری در عراق در فضایی مناسب دارند.
رشیدیان اظهار داشت: سرکنسول جدید عراق در مشهد در گسترش تعاملات خراسان رضوی بعنوان شرقی ترین استان کشور با شهرهای مذهبی عراق چون نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و غیره نقش موثری ایفا نماید.
وی در بحث سفر زائران عراقی به مشهد هم افزود: در استانداری برای تقویت بحث زیارت، معاونت هماهنگی امور زائران ایجاد شده و تلاش بر آنست بهترین شرایط را برای حضور زائران به عنوان میهمانان استان فراهم گردد و وظیفه ما خدمت به این زائران اعم از داخلی و خارجی است.
سرکنسول جدید جمهوری اسلامی عراق در مشهد هم خاطر نشان کرد: طی سالهای اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق رشد خیلی خوبی داشته است و دو کشور از بعد سیاسی و فرهنگی به نوعی بهم پیوندی محکم یافته اند.
یاسین شریف الصیف گفت: هر چند در دوره صدام و رژیم بعث تلاش شد محبت، دوستی و برادری دو کشور از بین برود ولی در سالهای اخیر به ویژه در مناسبت اربعین حسینی این پیوندها گسترش یافت و محبت امام حسین (علیه السلام) مجددا این محبت را بین دو ملت و کشور برقرار کرد.
شریف الصیف عنوان داشت: در این راستا ساماندهی امور زائران عراقی در سفر به مشهد و زائران ایرانی در سفر به عتبات از جمله محورهای ماموریتم در مشهد است.
سرکنسول جدید جمهوری اسلامی عراق در مشهد خاطر نشان کرد: طی ۴ ماهه اخیر صدور ویزا در کنسول گری عراق نسبت بهمین زمان در سال قبل رشدی حدود ۳ برابری داشته است.

آمادگی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق

شریف الصیف افزود: همه تلاش خود را برای خدمت به زائران انجام میدهم و در ایام قبل از اربعین نیز بصورت شبانه روزی فعالیت خواهیم کرد تا امور مربوط به زوار بدرستی مدیریت گردد.
وی در ادامه با اشاره بوجود هفتصد و ده دانشجوی عراقی در مشهد خواستار رفع مشکلات آنها و تسریع در انجام امور مربوط به تردد و سفر به کشورشان شد و گفت: هم چنین بخش زیادی از بیماران صعب العلاج عراقی به مشهد سفر میکنند که آنها نیز مشکلاتی در بحث تمدید اقامت دارند و نیاز است به این موضوع توجه بیش تری گردد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۷
881 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0